Türkçe


TURİZM VE OTELCİLİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ETHICS AND SOCIAL ISSUES THM404 4 8 3+0 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Derse giriş.
THM404
2 Etik, etik ilkeler, sosyal konular, ahlaki değerler, kültür, kültürel kimlik, kültürel çeşitlilik, kültür çatışması, kültürleşme, etnosentrizm, yabancı düşmanlığı gibi temel kavramlara giriş…. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 UNWTO tarafından Turizm Endüstrisi için Küresel Etik İlkelerinin incelenmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 UNWTO tarafından Turizm Sektörü için Global Etik Kurallar ve Sorumlu ve Sürdürülebilir Turizm Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Kod ve Turizmin Ev Sahibi Topluluklar Üzerindeki Sosyal ve Kültürel Etkileri ve Etikle İlişkisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kurallar ve Turizmin Ev Sahibi Topluluklar Üzerindeki Sosyal ve Kültürel Etkileri ve Etikle İlişkisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Turizmin yerli kimlik ve değerler, toplum ilişkileri, aile ilişkileri, ahlaki ve etik konular (fuhuş ve çocuk seks turizmi gibi) ve kültür çatışması üzerindeki etkilerine ilişkin örnek olayların incelenmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Turizmin yerli kimlik ve değerler, toplum ilişkileri, aile ilişkileri, ahlaki ve etik konular (fuhuş ve çocuk seks turizmi gibi) ve kültür çatışması üzerindeki etkilerine ilişkin örnek olayların incelenmesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Ev Sahibi Topluluklar Turizme Yanıt. Doxey’nin Irridex ve Doğan’ın Kültürel Uyum Biçimleri gibi teorilerin incelenmesi
Ev Sahibi Topluluklar Turizme Yanıt. Doxey’nin Irridex ve Doğan’ın Kültürel Uyum Biçimleri gibi teorilerin incelenmesi
Toplumdaki sosyal ilişkilerin teorik olarak incelenmesi - turizmin doğası;
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 turizmin işlevleri; turizm endüstrisindeki çalışma koşulları. Para nereye gidiyor? Kimler yararlanır? - İşlevselci Perspektif Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Toplumdaki sosyal ilişkilerin teorik olarak incelenmesi - turizmin doğası; Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 turizmin işlevleri; turizm endüstrisindeki çalışma koşulları. Para nereye gidiyor? Kimler yararlanır? - Marksist Perspektif Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.