Türkçe


TURİZM VE OTELCİLİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HOUSEKEEPING OPERATIONS THM210 2 4 3+2 4.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET NECATI CİZRELİOĞULLARI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları -

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere özellikle konaklama endüstrisin uygulamaya dayandığı için, için kat hizmetleri yönetimi ilkelerini sağlamak ve kat hizmetlerinin temellerini öğretmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler, temizlik bölümünün nasıl işlediğini ve çalıştığını öğrenmek için hem teorik hem de pratik olarak donatılacaktır.
Dersin İçeriği Kat hizmetleri departmanının işlevlerini anlama, - Standartlar; oda açma ve oda temizlik standartları vb., - Otel kat hizmetleri departmanındaki organizasyon yapıları - Kat hizmetleri departmanında çalışanların sorumlulukları - Kat hizmetlerinin diğer departmanlarla bağlantısı - Kat hizmetleri departmanı görev ve sorumlulukları - Kat Hizmetleri Departmanında etik kodlar - Kat Hizmetleri Departmanındaki malzeme ve ekipmanlar - Eğitim ve öğretim faaliyetleri
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler aşağıdaki bilgileri edinmiş olacaklardır: • Kat hizmetleri bölümünün otellerdeki rolünü anlama • Kat hizmetleri bölümünün temizlik ve yönetiminde gerekli olan farklı metodolojileri göz önünde bulundurma ve anlama • Kat hizmetleri bölümünde gerekli becerileri ve eğitimi anlama ve personeli için bazı yaratıcı motivasyonel fikirler. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki konularda becerilerini geliştirmiş olacaklardır: • Pratik bir deneyime sahip olma ve bölüm içi temizliğin temellerini öğrenme • Temizlik raporunu ve bunun önemini ve amacını anlama • 5 yıldızlı bir otel odasını etkin temizleyebilme • Satıştan önce hazır bir odayı kontrol edebilme. Dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, aşağıdakilerle ilgili değerleri geliştirmiş olacaklardır • Bir otelin kalbi olan kat hizmetleri departmanı • Önbüro gibi diğer departmanlarla etkili iletişim • Kat hizmetlerinin çevre dostu kaynak mobilizasyonunun değerlendirilmesi.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 On successful completion of the course, students will have acquired knowledge of; the students will understand the role of the housekeeping department;
2 Consider and understand the different methodologies required within the cleaning and management of the housekeeping department;
3 Understand the required skills and training in the housekeeping department and some creative motivational ideas.
4 On successful completion of the course, students will have developed their skills in have a practical experience and to learn the fundamentals of cleaning within the department; understand the housekeeping report and the relevance and purpose of it; students will be able to clean a 5 star hotel room and be able to check a ready room before selling: housekeeper role.
5 On successful completion of the course, students will have developed their appreciation of values related to; the housekeeping department as the heart of a hotel. They will improve communication skills, knowledge and experience about course.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş ve vaka çalışması
CSU KIUS SYSTEM
2 Kat hizmetlerinin yapısı, yönetimi ve sorumlulukları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kat hizmetlerinin tanımı, gerekli beceri ve sorumluluklar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Kat hizmetlerinin prensipleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Oda hizmetçisi yerleştirme: 5 yıldızlı bir otel odasında servis uygulaması için profesyonel kurallar ve düzenlemeler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Ara sınav haftası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Öğrenci sunumları ve çevrimiçi temizlik odası etkinliği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Oda hizmetçisi yerleşimi: bağımsız olarak bir otel odasına hizmet vermek Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Oda servisi, Çamaşır yerleştirme: bağımsız olarak bir otel odasında servis Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Kat hizmetleri yerleşimi: Kat hizmetlerinin temelleri profesyonel bir hizmetçi ile ele alınmaktadır. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Kat yerleşimi: bağımsız kat hizmetleri becerileri geliştirildi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Son hafta Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Housekeeping Operations book related to subject

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
CSU KIUS SYSTEM
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. X
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. X
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. X
7 Alanı ile ilgili kuramları, olguları, kavramları ve ilkeleri temel düzeyde tanımlayabilir. X
8 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
9 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
10 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanabilir. X
2 Alanındaki yasal düzenlemeleri, meslek standartlarını takip eder. X
3 Alanı ile ilgili mesleki kurum ve kuruluşları sayabilir. X
4 Alanındaki gelişmeleri takip edebilir. X
5 Alanındaki hizmet verme süreçlerini ve işlemlerini sıralayabilir. X
6 Alanında öğrendiği bilgilerini sorun çözmede kullanabilir. X
7 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır. X
8 Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanabilir. X
9 Öz değerlendirme yaparak uygulamalardan çıkarımlarda bulunabilir. X
10 Alanı ile ilgili sorunları tespit ederek, çözümler üretebilir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizm sektörünün gerektirdiği düzeyde bilişim teknolojisi araçlarını kullanabilir. X
2 Turizm işletmelerinde problemleri tespit edip çözüm üretebilir. X
3 Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek X
4 Konuk çıkış işlemlerinin kontrolünü yapabilmek X
5 Konuk giriş öncesi hazırlıklarının kontrolünü yapabilmek X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir. X
2 Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. X
3 Alanındaki işleri ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. X
4 Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder. X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda mesleğini en uygun şekilde kullanabilir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kendi kendine öğrenir ve kendi başarısını değerlendirebilir. X
2 Kendini ve zamanını en etkin şekilde yönetebilir. X
3 Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
4 Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
2 Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. X
3 Hizmet alanı, iş ve mesleği ile ilgili olarak bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde yenilikleri takip eder ve iletişim kurar. X
4 Alanı ile ilgili rapor hazırlar, bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere çeşitli şekillerde sunar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir X
2 İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. X
3 Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır X
4 Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 On successful completion of the course, students will have acquired knowledge of; the students will understand the role of the housekeeping department;1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (4), 7 (5), 8 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5), 12 (5), 13 (4), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (4), 18 (4), 19 (3), 20 (5), 21 (4), 22 (5), 23 (3), 24 (5), 25 (4), 26 (4), 27 (5), 28 (4), 29 (4), 30 (4), 31 (4), 32 (4), 33 (5), 34 (4), 35 (3), 36 (5), 37 (4), 38 (4), 39 (4), 40 (4), 41 (4), 42 (4)
2 Consider and understand the different methodologies required within the cleaning and management of the housekeeping department;1 (5), 2 (4), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (3), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (4), 12 (4), 13 (3), 14 (4), 15 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (3), 19 (4), 20 (4), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (3), 26 (4), 27 (4), 28 (3), 29 (5), 30 (5), 31 (4), 32 (5), 33 (3), 34 (5), 35 (4), 36 (4), 37 (5), 38 (5), 39 (4), 40 (3), 41 (3), 42 (3)
3 Understand the required skills and training in the housekeeping department and some creative motivational ideas.1 (5), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (4), 7 (3), 8 (3), 9 (4), 10 (4), 11 (5), 12 (5), 13 (4), 14 (5), 15 (4), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (4), 20 (3), 21 (4), 22 (4), 23 (4), 24 (4), 25 (3), 26 (5), 27 (4), 28 (5), 29 (4), 30 (3), 31 (4), 32 (4), 33 (4), 34 (3), 35 (5), 36 (3), 37 (5), 38 (3), 39 (5), 40 (4), 41 (5), 42 (5)
4 On successful completion of the course, students will have developed their skills in have a practical experience and to learn the fundamentals of cleaning within the department; understand the housekeeping report and the relevance and purpose of it; students will be able to clean a 5 star hotel room and be able to check a ready room before selling: housekeeper role.1 (5), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (5), 8 (5), 9 (4), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (3), 14 (4), 15 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (3), 19 (4), 20 (4), 21 (4), 22 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (4), 26 (4), 27 (4), 28 (4), 29 (5), 30 (3), 31 (5), 32 (3), 33 (5), 34 (5), 35 (4), 36 (4), 37 (4), 38 (4), 39 (4), 40 (3), 41 (4), 42 (5)
5 On successful completion of the course, students will have developed their appreciation of values related to; the housekeeping department as the heart of a hotel. They will improve communication skills, knowledge and experience about course. 1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (4), 7 (5), 8 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5), 12 (5), 13 (4), 14 (3), 15 (5), 16 (5), 17 (3), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (4), 23 (3), 24 (4), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (3), 29 (3), 30 (5), 31 (5), 32 (4), 33 (3), 34 (4), 35 (4), 36 (5), 37 (3), 38 (3), 39 (5), 40 (5), 41 (5), 42 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 6 18
Proje Hazırlama 3 4 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 142
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
Genel Toplam - - 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5.8
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.