Türkçe


HUKUK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANAYASA YARGISI HUK112 0 2+0 2.0 3.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 24
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi % 76
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Anayasa Hukukunun ülkemizde büyük ölçüde Anayasa Mahkemesinin yani anayasa yargısının tekelinde olduğunu öğrenecektir.
Dersin İçeriği Anayasa Hukukunu bilebilmek için Anayasa Mahkemesinin kararlarını bilmek gerektiğini öğrenmiş olacaktır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Anayasa Hukukunun ülkemizde büyük ölçüde Anayasa Mahkemesinin yani anayasa yargısının tekelinde olduğunu öğrenecektir. 2) Anayasa Hukukunu bilebilmek için Anayasa Mahkemesinin kararlarını bilmek gerektiğini öğrenmiş olacaktır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Anayasa Yargısını yorumlar.
2 Demokrasi teorileri ve egemenliğin kullanılması bakımından demokrasi tiplerine hakimdir.
3 Hükümet sistemlerine hakimdir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Anayasa Mahkemesi'nin Anayasal Düzen içerisindeki yeri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Temel Hak ve Özgürlüklerin Korunması Açısından Anayasa Yargısının Önemi ve İşlevi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Anayasa Yargısının Kıta Avrupa'sı ve Amerika'daki Gelişimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Anayasa Yargısı Modelleri, Modellere ilişkin Temel Farklılıklar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Anayasa Mahkemesi'nin Kuruluşu ve Yargılama Usulüne İlişkin Temel İlkeler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Soyut Norm Denetimi (İptal Davası) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Somut Norm Denetimi (İtiraz Yolu) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Yüce Divan Yargılaması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Siyasi Parti kapatma Davası, Diğer Yetkiler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Anayasa Mahkemesi Kararları (Ret, İptal, Yorumlu Ret , İhmal yetkisi, Anayasanın Doğrudan Uygulanması , Yürürlüğün, Durdurulması vb.) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Kararın Yürürlüğe Girmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kararın Etkileri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Anayasa Şikayeti ve Mevcut Sistemin Değerlendirilmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
Mauro Cappelletti, Judicial Review in the Contemporary World (New York: The Bobbs-Merill Company, 1971).
İbrahim O. Kaboğlu, Anayasa Yargısı (Ankara: İmge Kitapevi, 1994).

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hukukun temel ilkelerine hakimdir. X
2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır. X
3 Okuma, anlama, kendini ve olayı ifade etme yeteneklerini geliştirir. X
4 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
5 Yasal mevzuata hakimdir. X
6 Topluma ve devlete kuramsal hukukçular yetiştirmek. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kamu ve Özel hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek. X
2 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bir hukuki problemi tanımlar. X
2 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. X
3 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder. X
4 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır. X
2 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder. X
3 Yargısal içtihadları somut olaya uygular. X
4 Nitelikli hukuk toplantılarını ve bilimsel etkinlikleri takip eder. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Birey, mesleğini kişisel olarak ve grup içerisinde ekip çalışmasına uyumlu olarak yerine getirir. X
2 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. X
3 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür. X
4 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. X
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmaktadır. X
3 Hukuk alanındaki gelişmeleri ve yargı kararlarını takip etmektedir. X
4 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. X
2 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dile hakimdir. X
3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır. X
4 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
2 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. X
3 Birey, hukuki sorunların evrensel boyuttaki çözüm yöntemlerine ve alternatif uyuşmazlık çözme yöntemlerine hakimdir. X
4 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Anayasa Yargısını yorumlar. 5 (3), 20 (3), 27 (4)
2 Demokrasi teorileri ve egemenliğin kullanılması bakımından demokrasi tiplerine hakimdir. 2 (2), 7 (3), 11 (4), 15 (3), 31 (3)
3 Hükümet sistemlerine hakimdir. 23 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 1 2 2
Ödev 1 2 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 74
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 6
Genel Toplam - - 80
Toplam İş Yükü / 25.5 3.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 3.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.