Türkçe


HUKUK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TÜRK HUKUK TARİHİ HUK212 2 4 3+0 3.0 3.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. ABDURRAHMAN AYHAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 76
Uzmanlık / Alan Dersi % 24
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin amacı; Türk Hukuk tarihinde hangi belirleyici dönemlerden geçildiğini ve hangi hukuk sistemlerinin benimsendiğini öğrenmek, geçmişteki hukuk müesseselerimiz, hukuk kurallarımız hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği İslamiyetten önce Türk Hukuku, İslam Kamu ve Özel Hukuku ,Tanzimat Dönemi‟ne kadar Osmanlı Devleti‟nin kamu hukuku ve örgütü, Tanzimat‟tan sonra Türk Hukuku...
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Türk Hukuk Tarihinin temel kavramlarının öğrenilmesini sağlar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Türk Hukuk Tarihinin konusunu ve önemini açıklayabilirler.
2 İslamiyetten önce Türk Hukuku,Kaynakları ve Türk Devletlerininin genel özelliklerini tanımlayabilirler.
3 İslamiyetten önce Türk Hukuku,İslam Hukuku Kaynaklarını açıklayabilirler
4 İslam Kamu Hukukunu ve İslam Özel Hukukunu tanımlayabilirler.
5 Tanzimat Dönemine kadar Osmanlı Devleti’nin Kamu Hukuku ve Örgütünün kökenlerini sayabilirler.
6 Tanzimattan sonra Türk Hukukunun gelişimini ve Avrupa Hukukunun gelişimini tanımlayabilirler.
7 Tanzimattan sonra Türk Hukukunun tanımını yapabilirler.
8 Tanzimat döneminde Osmanlı Hukukunda Kamu ve Özel Hukuk ayrımını yapabilirler.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş, dersin açıklanması, Türk Hukuk Tarihi’nin konusu,önemi ve kaynakları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 İslamiyetten önce Türk Hukuku,kaynakları,Türk Devletlerinin genel özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 İslamiyetten sonra Türk Hukuku,İslam Hukuku kaynakları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İslam Kamu Hukuku Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Ouiz Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 İslam Özel Hukuku Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Tanzimat Dönemine kadar Osmanlı Devleti’nin Kamu Hukuku ve Örgütünün kökenleri
a.Abbasi Devleti Örgütü
b.Büyük Selçüklü Devleti Örgütü
c.AnadoluBüyük Selçuklu Devleti Örgütü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Osmanlı Devleti’nin Kamu Hukuku ve Örgütü. Osmanlı Devleti’nin unsurları ve devletin Merkez Örgütü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Osmanlı Devleti’nin temeli olarak dirlik ve taşra yönetim örgütü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Tanzimattan sonra Türk Hukukunun gelişimi ve Avrupa Hukukunu gelişimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Tanzimattan sonra Türk Hukuku Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Tanzimat Döneminde Osmanlı Hukuku;Kamu ve Özel Hukuk ayrımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Dersin verimliliği konusunda öğrencilerle tartışmak ve final sınavı hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Coşkun ÜÇOK/Ahmet MUMCU/Gülnihal BOZKURT Türk Hukuk Tarihi,Tamamen Yenilenmiş 18.Baskı,Ankara 2018,Turhan Kitabevi.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hukukun temel ilkelerine hakimdir. X
2 Muhakeme yapma yeteneği kazanmıştır. X
3 Okuma, anlama, kendini ve olayı ifade etme yeteneklerini geliştirir. X
4 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
5 Yasal mevzuata hakimdir. X
6 Topluma ve devlete kuramsal hukukçular yetiştirmek. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kamu ve Özel hukukla ilgili yasalara hakim olmak ve bu konularla ilgili temel ilkeleri benimsemek. X
2 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bir hukuki problemi tanımlar. X
2 Probleme getirilen çözümlerin yasal dayanaklarını tespit eder. X
3 Yargı içtihatlarını ve doktrini takip eder. X
4 Konuya ilişkin karşılaştırmalı hukukta getirilmiş çözümleri takip eder. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Elektronik veri tabanları ve kütüphane kataloglarından yararlanır. X
2 Yüksek mahkeme kararlarını takip eder. X
3 Yargısal içtihadları somut olaya uygular. X
4 Nitelikli hukuk toplantılarını ve bilimsel etkinlikleri takip eder. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Birey, mesleğini kişisel olarak ve grup içerisinde ekip çalışmasına uyumlu olarak yerine getirir. X
2 Karşılaşabileceği olası karmaşık hukuki meselelerde çözüm üretme yetkinliğine sahiptir. X
3 Hukuki süreci sonuna kadar her aşamasında özenle yürütür. X
4 Sorumluluğu altında çalışanları ve ekibini organize etme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. X
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine inanmaktadır. X
3 Hukuk alanındaki gelişmeleri ve yargı kararlarını takip etmektedir. X
4 Ortaya çıkan yeni hukuk disiplinleri hakkında kendini geliştirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir. X
2 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dile hakimdir. X
3 Sivil toplum kuruluşlarında rol alan bir toplum insanıdır. X
4 Sosyal insan olmakla ilgili beceriler kazandırmak. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. X
2 Bilimsel proje ve etkinliklere aktif olarak katılır. X
3 Birey, hukuki sorunların evrensel boyuttaki çözüm yöntemlerine ve alternatif uyuşmazlık çözme yöntemlerine hakimdir. X
4 Muhakeme yapabilme ve karar alabilme yeteneğine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Türk Hukuk Tarihinin konusunu ve önemini açıklayabilirler.
2 İslamiyetten önce Türk Hukuku,Kaynakları ve Türk Devletlerininin genel özelliklerini tanımlayabilirler.1 (2)
3 İslamiyetten önce Türk Hukuku,İslam Hukuku Kaynaklarını açıklayabilirler2 (1), 4 (2), 7 (2), 10 (2), 14 (3), 18 (3), 30 (2)
4 İslam Kamu Hukukunu ve İslam Özel Hukukunu tanımlayabilirler.3 (2), 5 (2), 8 (2), 11 (2), 13 (2), 16 (3), 19 (3), 22 (3), 25 (4), 26 (3), 29 (4), 31 (3), 33 (3)
5 Tanzimat Dönemine kadar Osmanlı Devleti’nin Kamu Hukuku ve Örgütünün kökenlerini sayabilirler.9 (2), 20 (3), 23 (3), 27 (1), 32 (4)
6 Tanzimattan sonra Türk Hukukunun gelişimini ve Avrupa Hukukunun gelişimini tanımlayabilirler.6 (2), 12 (1), 15 (2), 24 (4), 28 (4)
7 Tanzimattan sonra Türk Hukukunun tanımını yapabilirler.21 (2)
8 Tanzimat döneminde Osmanlı Hukukunda Kamu ve Özel Hukuk ayrımını yapabilirler.17 (2)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 30
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 1 % 30
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 40
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 1 1 1
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 72
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 1 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
Genel Toplam - - 79
Toplam İş Yükü / 25.5 3.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 3.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.