Türkçe


HUKUK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GENEL KAMU HUKUKU I HUK219 2 3 3+0 3.0 3.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İçinde yaşadıkları “devlet” adı verilen hukuksal ve siyasal yapının niteliğini kavramış olacaklardır.
2 Siyasal sistemin işleyişine yön veren hükümet, parlamento, siyasi partiler gibi kurumlarla, sistemin hukuksal bir düzen içinde işleyişini sağlayan yargısal mekanizmaları, sistemi demokratik kılan sivil topluma özgü ilke ve değerleri bir bütün içinde görmüş, aralarındaki ilişkiyi anlamış olacaklardır.
3 Bir hukuk öğrencisinin mutlaka bilmesi gereken, kamu hukukunun doktriner bilgi alanındaki iktidar, egemenlik, otorite, meşruiyet, kuvvetler ayrılığı vb. kavramlara hakimiyet kazanacaklardır.
4 İlk çağlardan günümüze devletin hangi aşamalardan geçerek ve ne tür örgütlenme tecrübeleri yaşayarak modern merkezi devlet biçimine evrildiğini, siyasi tarihin ışığında öğreneceklerdir.
5 Milli egemenlik/halk egemenliği gibi laik egemenlik doktrinleri ile tanrısal egemenlik doktrini arasındaki kopuşu ve bunun göstergesi olan hukuk ve siyaset kurumlarının neler olduğunu göreceklerdir.
6 Modern devlet düşüncesini besleyen başlıca felsefi akımlar (liberalizm, faşizm, sosyalizm, Hegelyenizm vb.) konusunda temel bilgiler edinmiş olacaklardır.
7 Monarşi, cumhuriyet, demokrasi, otoritarizm, totalitarizm, hukuk devleti, vb. kavramlara nüfuz etmiş olacaklardır. AİHM’de temel haklara ilişkin bireysel başvuru konularını öğreneceklerdir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.