Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ENVIRONMENTAL HEALTH NRS316 3 6 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders, doğal ve yapılı çevrede farklı maddelere ve tehlikelere maruz kalmanın insan sağlığını nasıl etkilediğini ölçmektedir. Konular yayma politikası kararları için, katı ve tehlikeli atık, duyarlı nüfus, biyolojik ve risk analizi, bilimsel olarak çevresel kirleticiler, fiziksel, çevresel kirlilik, kimyasal ve biyolojik silahların, vektörler ve küresel çevre sağlığı sorunları ortaya çıkan vardır. Öğrenciler, sanayileşmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki başlıca çevre sağlığı sorunlarının kontrolüne yönelik gelecekteki olası yaklaşımların eleştirel bir analizine katılırlar.
Dersin İçeriği Bu ders, sanayileşmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sağlık sorunlarını, nedenlerin bilimsel olarak anlaşılmasını ve önemli çevre sağlığı sorunlarının kontrolüne yönelik gelecekteki olası yaklaşımları incelemektedir. Vücudun çevresel kirleticiler; çevre kirliliği fiziksel, kimyasal ve biyolojik ajanlar; (hava, su, toprak) yayılması; katı ve tehlikeli atıklar için vektörler; duyarlı nüfus; biyolojik ve risk analizi; politika kararları için bilimsel temeli ve yükselen küresel çevre sağlığı sorunları nasıl tepki vereceğini konular vardır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Nüfusun ve toplumun bakış açılarını kullanarak, ders çevre sağlığı sorunlarının gelişimi ile ilgili faktörleri kapsayacaktır. Öğrenciler, bireylerin ve toplulukların çevre ile etkileşimi, çevresel ajanların sağlığı üzerindeki potansiyel etkileri ve çevre sağlığı kavramlarının özel uygulamaları hakkında bilgi edineceklerdir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.