|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
PALLIATIVE CARE |
NRS312 |
3 |
6 |
2+0 |
2.0 |
2.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Ölüm sonu ile ilgili bireysel bakış açılarını belirler. | 1 (3), 2 (3), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (2), 15 (2), 16 (5), 17 (5) | 2 |
Palyatif bakım gerektiren kişi ve ailenin kişisel bakımının değerlendirilmesine, planlamasına ve yönetimine palyatif bakım ilkelerini uygular. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 3 |
Yaşam sonunda ağrı değerlendirmesi ve tedavisinin temel prensiplerini tartışır. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (4), 17 (5) | 4 |
Kültürel açıdan yeterli bakım sağlar ve etkin iletişim sağlamak için yaşam sonu bakımda kültürel farklılıkları belirler. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 5 |
Yaşam sonu ve palyatif bakım ile ilgili etik ve yasal problemleri tartışır. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 6 |
Hasta ve ailelerin üzüntü, kayıp ve yaslarının zorlu yönlerinin farkında olur. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | |