Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GERIATRICS AND ELDERLY CARE NRS209 2 4 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin geriatrik hastaya güvenli ve etkili hemşirelik bakımı sağlamayı öğrenmesi ve normal yaşlanma sürecine, yaşlanmanın vücut üzerindeki etkileri, fizyolojik, psikososyal ve ruhsal ihtiyaçlarına, yaşlılarda ilaçlar ve hemşirenin liderlik ve yönetim becerilerini sağlamaktır, Ayrıca yaşlanan nüfusun ihtiyaçlarını anlamak, sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ve kişisel bakımı teşvik etmek, yaşlı hastaların patolojik koşullara çeşitli tepkilerini belirlemek ve yaşam kalitesini destekleyen bir işlev düzeyini korumak dersin ikincil hedefidir.
Dersin İçeriği YBu dersin amacı öğrencilere psikoloji, sosyoloji, patoloji, nöroloji ve farmakoloji kavramlarını kullanarak yaşlıların ve genel olarak yaşlı nüfusun önemli ihtiyaçlarının genel bir değerlendirmesini sağlamaktır. Öğrenciler yaşlanma sürecinin ırk, cinsellik, iş, aile hayatı, din, politika ve diğer kültürel kavramlarla nasıl ilişkili olduğunu öğrenir. Öğrenciler geriatrik popülasyona özgü akut ve kronik tıbbi durumların teşhis ve yönetimine ve çoklu ilaçların tanınmasına katılacaktır. Öğrenciler yaşlıların durumlarını değerlendirme ve genel sağlığı artırma ve yaralanmaları önlemede onlara yardımcı olacak yöntemleri öğrenirler; kardiyo ve direnç eğitim programlarının yapılandırılması, beslenmenin sağlanması, bilişsel gelişimin sürdürülmesi, diş sağlığının korunması ve yaşlı istismarının tanınması ve önlenmesi stratejilerini de benimserler.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinler arası uygular. Takım çalışması, kişilerarası ilişkiler ve etik gibi alanlarda yaşam becerilerini uygular. Geriatrik popülasyonu yüksek olan toplumların problemleri hakkında çözüm önerileri sağlar.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.