Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SUMMER PRACTICE IN WOMEN'S HEALTH AND PEDIATRIC NURSING NRS310 3 6 0+16 5.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu uygulama, öğrenciye önceki hemşirelik uygulamalarından edinilen bilgi ve becerileri geliştirme ve ilaçların uygulanması, bakım planları, hasta ve aile eğitimi ve pratik hemşirenin obstetrik/jinekoloji ve pediatrik hastalar için bakım sağlamadaki rolü de dâhil olmak üzere diğer alanlarda beceri geliştirme ve geliştirme fırsatı sunar. Buna ek olarak, diğer bir hedef ise hamile kadınların antepartum, intrapartum ve postpartum bakımını sağlamak, gözetim altında vajinal doğumun nasıl yapılacağı konusunda yetkinlik göstermektedir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilerin hasta merkezli bakım sağlamak için gerekli becerileri öğrenirken bir sağlık ortamında çalışma anlayışını daha da geliştirecektir. Yaz uygulaması (toplam 30 iş günü), öğrencilerin obstetrik/jinekoloji ve pediatrik hemşirelikte gerekli klinik becerileri geliştirmeleri için akademik bilgi ve laboratuvar deneyimleri sağlar. Bu ders, obstetrik/jinekoloji öyküsü ve fizik muayene, tarama teknikleri, tanı prosedürleri, yönetim planları ve kontraseptif danışmanlık ve yönetimi ortaya çıkarmak ve gerçekleştirmek üzerinde pratik olanağı sağlar. Odak ayrıca doğum öncesi ve doğum sonrası bakım, adet anormallikleri, infertilite, cinsellik sorunları, menopoz ve cinsel yolla bulaşan hastalıkları da kapsar. Pediatrik Hemşirelik: öğrenciler yenidoğanlardan ergenlere kadar değişen hastaların bakımına katılacaklardır. Deneyimin odak noktası, yaygın pediatrik tıbbi sorunların klinik sunumunu tanımak, ayırıcı tanılar geliştirmek, tanıları formüle etmek ve bu hastalar için yönetim planları tasarlamaktır. Diğer odak alanları arasında ilaç dozajının klinik uygulaması, aşılar, büyüme ve gelişimsel kilometre taşları, ortak tanı prosedürleri, beslenme değerlendirmesi ve ebeveynler ve pediatrik hastalarla dokümantasyon ve iletişim bulunmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Yüksek kaliteli hemşirelik bakımı, sağlık ekibi koordinasyonu ve çeşitli ortamlarda güvenli bakım sunumu için gözetim ve hesap verebilirlik sağlanmasında liderlik kavramlarını, becerilerini ve karar vermeyi uygulanır. Hasta merkezli bakımı planlamak ve/veya uygulamak için hazırlanan bakalorya hemşiresi düzeyinde pratik yapın ve/veya koordine eder. Akut bakım/hastane ortamında hastaların sağlığının korunması veya iyileşmesi ile ilgili kavramların uygulanmasına odaklanacaktır. Hemşirelik sürecini, akut ve kronik durumlar da dâhil olmak üzere müdahale gerektiren ortak sağlık koşulları yaşayan pediatrik ve yetişkin hastaya uygular.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.