Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RESEARCH IN NURSING NRS308 3 6 2+2 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş, dersin tanımı ve amacı ile ilgili genel bilgiler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Bilimsel bilgi nedir? Araştırma nedir? Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Bilim ve hemşirelik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Araştırma konusunu belirleme ve literatür tarama
(Araştırma problemini/ konusunu belirleme, araştırma konusunu belirlemede kullanılan kaynaklar, literatür tarama ve inceleme, bilgi kaynakları ve bilgi kaynaklarına ulaşım)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Araştırma amacı, araştırma soruları, hipotezler ve sınırlılıklar
(Araştırmanın amacı, araştırmada değişkenler, araştırma soruları, hipotezler, araştırmada sınırlılıklar)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Nicel araştırma tasarımları
(Araştırma tasarımları, deneysel olmayan araştırma tasarımları, diğer araştırma tasarımları)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Nitel Araştırmalar
(Nitel araştırmanın özellikleri, nitel araştırma yaklaşımları, nitel araştırma süreci, nitel veri toplama, nitel veri analizi ve yorumu)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Örnekleme
(Örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri, örneklem büyüklüğü, güç analizi)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Veri toplama yöntem ve araçları
(Veri toplama yöntemleri ve temel özellikleri, yapılandırılmış yöntemler, veri toplama araçlarının güvenirlik ve geçerliği, kültürlerarası ölçek uyarlaması)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Verilerin analizi ve yorumlanması
(Verilerin tanımlanması, verilerin analize hazırlanması, verilerin analiz edilmesi, sık kullanılan analiz yöntemleri)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Verilerin analizi ve yorumlanması
(Verilerin tanımlanması, verilerin analize hazırlanması, verilerin analiz edilmesi, sık kullanılan analiz yöntemleri)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Hemşirelik araştırmalarında etik
(Araştırma ve yayın etiği, araştrma etiğinin tarihsel gelişimi, araştırmacıların uyması gereken etik ilkeler, araştırma proje aşamasında alınması gereken etik izinler, araştırmacı tarafından yapılan etik dışı davranışlar)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Hemşirelik araştırmalarının kullanımı ve KDU Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.