Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PSYCHIATRIC MENTAL HEALTH NURSING NRS302 3 6 3+0 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dersin Tanıtımı (Amaç, Hedef, Yöntem, Değerlendirme)
Ruh Sağlığı ve Psikiyatri hemşireliğinin tanımı, amacı, felsefesi, tarihsel gelişimi, rol ve sorumlulukları, uygulama standartlar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğinin kavramsal temelleri, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ruhsal bozukluklarda genel belirtiler ve semptomlar
Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V), Ruhsal Bozukluklarda Hemşirelik Uygulama Süreci (değerlendirme, tanılama, planlama/uygulama, bakım planı hazırlama, danışan/aile eğitimi).
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Stres ve Başetme
Anksiyete Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Duygudurum bozukluğu olan birey ve hemşirelik yaklaşımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluğu olan birey ve hemşirelik yaklaşımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Kişilik bozukluğu olan birey ve hemşirelik yaklaşımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Disosyatif Bozuklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
Somatoform Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımı
Alkol madde bağımlılığı olan birey ve hemşirelik yaklaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Deliryum, demans ve diğer kognitif bozukluğu olan birey ve hemşirelik yaklaşımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Psikofizyolojik hastalıklar;
• Yeme bozuklukları,
• Uyku bozuklukları,
• Cinsel işlev bozuklukları ve hemşirelik yaklaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Psikiyatride etik ve yasal konular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Psikiyatride uygulanan tedaviler ve hemşirenin rolü
o İlaç tedavisi,
o Elektrokonvülsif tedavi (EKT),
o Psikososyal terapiler,
o Bireysel terapiler,
o Grup terapileri,
o Uğraşı terapisi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Acil psikiyatri,
Kriz kavramı ve krize müdahalede hemşirenin rolü
Toplum ruh sağlığı hizmetleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Konsültasyon-liyezon psikiyatrisi ve hemşireliği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.