Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SURGICAL NURSING NRS204 2 4 3+0 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Derse giriş; Cerrahi Hemşireliği için Klinik Değerlendirme Dokümanlarına Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Cerrahi Hemşireliğinin Oluşumu: Enfeksiyon Kontrol ve Asepsi, Dezenfeksiyon, Sterilizasyon; Ağrı Hastalarında Ağrı Yönetimi ve Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Yara tedavisi; Cerrahi Alan Enfeksiyonları: önleme ve tedavi; Enfeksiyonlu Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İntravenöz Tedavi alan Hastaların Hemşirelik Bakımı; Sıvı, Elektrolit ve Asit-Baz Dengesizliği olan Hastaların Hemşirelik Bakımı; Şokta Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Ameliyat öncesi Aşamalar; İntraoperatif Faz; Cerrahisi olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Postoperatif Aşama; Ameliyat sonrası Komplikasyonlar; Ameliyat sonrası Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Endokrin Sistem Bozuklukları olan Hastaların Hemşirelik Bakımı; Gastrointestinal Bozuklukları olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vize Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Karaciğer, Safra Kesesi ve Pankreas Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Bakımı; Üriner ve Böbrek Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Duyusal Hastalığı olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Kas-İskelet Sistemi Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Solunum Sistemi Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kardiyovasküler Hastalığı olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Göğüs ve Üreme Sistemi Bozukluğu olan Hastaların Hemşirelik Bakımı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.