|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
SURGICAL NURSING |
NRS204 |
2 |
4 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı hemşirelik süreci yaklaşımı kullanılarak preoperatif ve postoperatif yetişkin hastaların bakımında anatomi, fizyoloji, biyokimya ve davranış bilimleri teorik yapılarını oluşturma ve pratiğe aktarmalarını sağlamaktır. Ayrıca, tıbbi-cerrahi bozuklukları olan yetişkin hastalara değerlendirme, tanı, tedavi, hemşirelik yönetimi ve destekleyici / palyatif ve rehabilitasyon bakımı için gerekli yetkinlikleri geliştirmeyi ve yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu ders, hemşirelik süreci kanıta dayalı uygulama ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bakım davranışlarının sürekli gelişimini içermektedir. Öğrenci, cerrahi müdahale gerektiren patofizyolojik değişiklikler yaşayan yetişkin hastaya güvenli, kaliteli, hasta merkezli bakım sağlamaya odaklanır. Bu ders sayesinde öğrenci ameliyat öncesi ve ameliyat sonrası hemşirelik bakımı, ağrı ve yara yönetimi, cerrahi enfeksiyonlar ve hastalar üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Yasal uygulama alanı dâhilinde klinik ortamın politika ve prosedürlerine uygun olarak hemşirelik uygulaması yapar.
Hastalara ve ailelerine sağlanan kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular ve bakım süresince terapötik düşünme, öz-analiz ve diğer hemşirelik bakımları için sorumluluk alma becerisini gösterir.
Hastalar, aileleri ve disiplinler arası sağlık ekibi ile işbirliği içinde sorunların tanımlanmasına ve hedeflerin / sonuçların ve hasta merkezli bakım planlarının oluşturulmasına yardımcı olmak için verileri toplar, rapor eder ve analizini sağlar.
Hastalara optimal sağlığı sağlamak adına hasta merkezli bakımın planlanması, verilmesi ve bu süreçte koordinasyonu sağlamak için hastalar, aileleri ve disiplinler arası sağlık ekibi ile etkili iletişim kurarak işbirliği yapar. |
|