Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SURGICAL NURSING NRS204 2 4 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı hemşirelik süreci yaklaşımı kullanılarak preoperatif ve postoperatif yetişkin hastaların bakımında anatomi, fizyoloji, biyokimya ve davranış bilimleri teorik yapılarını oluşturma ve pratiğe aktarmalarını sağlamaktır. Ayrıca, tıbbi-cerrahi bozuklukları olan yetişkin hastalara değerlendirme, tanı, tedavi, hemşirelik yönetimi ve destekleyici / palyatif ve rehabilitasyon bakımı için gerekli yetkinlikleri geliştirmeyi ve yetkinlik kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, hemşirelik süreci kanıta dayalı uygulama ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak bakım davranışlarının sürekli gelişimini içermektedir. Öğrenci, cerrahi müdahale gerektiren patofizyolojik değişiklikler yaşayan yetişkin hastaya güvenli, kaliteli, hasta merkezli bakım sağlamaya odaklanır. Bu ders sayesinde öğrenci ameliyat öncesi ve ameliyat sonrası hemşirelik bakımı, ağrı ve yara yönetimi, cerrahi enfeksiyonlar ve hastalar üzerindeki etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Yasal uygulama alanı dâhilinde klinik ortamın politika ve prosedürlerine uygun olarak hemşirelik uygulaması yapar. Hastalara ve ailelerine sağlanan kanıta dayalı hemşirelik bakımını uygular ve bakım süresince terapötik düşünme, öz-analiz ve diğer hemşirelik bakımları için sorumluluk alma becerisini gösterir. Hastalar, aileleri ve disiplinler arası sağlık ekibi ile işbirliği içinde sorunların tanımlanmasına ve hedeflerin / sonuçların ve hasta merkezli bakım planlarının oluşturulmasına yardımcı olmak için verileri toplar, rapor eder ve analizini sağlar. Hastalara optimal sağlığı sağlamak adına hasta merkezli bakımın planlanması, verilmesi ve bu süreçte koordinasyonu sağlamak için hastalar, aileleri ve disiplinler arası sağlık ekibi ile etkili iletişim kurarak işbirliği yapar.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.