Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTERPERSONAL COMMUNICATION NRS102 1 2 2+0 2.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. MELİS MİSYAĞCI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 10
Uzmanlık / Alan Dersi % 10
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 50
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hemşirelik bakımının kalitesini koruma ve iyileştirmede hasta-hemşire etkileşiminin önemini kavratmaktır. Ayrıca, bu süreci etkileyen temel elementlerin ve terapötik ve terapötik olmayan yöntemlerin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dönem boyunca öğrenciler kişiler-arası iletişim ve danışmanlık becerileri, Hemşirelikte kişiler-arası iletişim, Hemşirelikte iletişim türleri ve araçları, Hemşirelikte İletişimi Etkileyen Faktörler, Hemşirelikte Etkili İletişim ve Beden Dili, Hemşirelikte Etkili Konuşma ve Anlatım, İletişim Teknikleri Hemşirelikte: Terapötik İletişim Becerileri- Dinleme ve doğru sorular sorma ve son olarak Terapötik Olmayan İletişim Tekniği gibi konuları işleyecekler.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Sağlık sektöründe kişiler-arası iletişimin önemi yadsınamayacak kadardır. Hemşirelik mesleğinin icra edilmesini etkileyebilecek kadar önemli olan iletişim becerileri doğuştan gelen değil geliştirilebilen bir beceridir. Bir hemşirenin veya sağlık çalışanının uygulayacağı tedavinin başarılı olabilmesi ayni zamanda onun iletişim becerileri ile de ilişkilidir. Bu derste hasta-hemşire odaklı iletişim becerileri üzerinde durulacak, iletişim problemi temelli muhtemel vakalar incelenecek ve çözüm yolları geliştirilecektir

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İnsan ilişkileri, sağlık ve hemşirelik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak,
2 Bireylerin duygusal durumlarının farkında olmak,
3 Duygusal ihtiyaçları tanıyabilme, hastanın ve ailenin ihtiyaçlarını öğrenebilme,
4 Hasta ile olan ilişkinin biçimini ve içeriğini analiz edebilmeyi öğrenmek

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 İletişim yaklaşımlarına kısa bir giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kişilerarası İletişim ve Danışmanlık I
Interpersonal Communication and Counselling I & II
4 Kişilerarası İletişim ve Danışmanlık II
Interpersonal Communication and Counselling I & II
5 Hemşirelikte Kişilerarası İletişim I
Interpersonal Communication in Nuring I & II
6 Hemşirelikte Kişilerarası İletişim II
Interpersonal Communication in Nuring I & II
7 Hemşirelikte iletişim türleri ve araçları
Communication types and tools in nursing
8 Hemşirelikte İletişimi Etkileyen Faktörler
Factors affecting Communication in Nursing
9 Ara sınav
Midterm exam
10 Hemşirelikte etkili iletişim ve beden dili
Effective communication and body language in Nursing
11 Ulusal tatil Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Hemşirelikte etkili konuşma ve ifade
Effective speech and expression in nursing
13 Hemşirelikte iletişim teknikleri: Terapötik İletişim Becerileri- Dinleme
Communication techniques in nursing: Therapeutic Communication Skills- Listening
14 Hemşirelikte iletişim teknikleri: Terapötik İletişim Becerileri- Doğru soru sorma
Communication techniques in nursing: Therapeutic Communication Skills- Asking right questions

KAYNAKLAR
1-

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
Communication skills for nurses
Professional Interpersonal skills for Nurses
Sunumlar
Presentation list
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri
Midterm questions
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki bilgilerini ve pratik uygulama becerilerini çalışma ortamında en üst düzeyde kullanabilir. X
2 Klinikte karşılaştığı vakaları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımını uygular. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin ve toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde yerine getirir ve holistik hemşirelik yaklaşımını uygular. X
2 Her yaştan birey, aile, grup ve toplumun sağlığı korunması ve geliştirilmesi için hemşirelik süreçlerinden yararlanır. X
3 Bireyselleştirmiş hemşirelik bakımını, hasta bireylerde hastalıkların altında yatan mekanizmaların çözümünde ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerinde uygular. X
4 Hastalıkların bakımında ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunmasının yanı sıra terminal dönemde olan hastalarla da ilgilenerek bütüncül hemşirelik bakımını uygular. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Sağlıklı veya hasta bireylerin her ortamda hemşirelik bakım ihtiyaçlarını kanıta dayalı ve hasta odaklı çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayarak hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. X
2 Çeşitli çevrelerde, bilimsel merkezli terapötik hemşirelik yaklaşımı uygular ve bu sayede bireysel ve toplumsal sağlığın düzeyinin arttırılmasını ve korunmasını sağlar. X
3 Disiplinler arası ve mutlidisipliner gerektiren çalışmalarda hemşirelik özelliklerini ve liderlik becerilerini kullanarak koordinasyonu sağlar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kişisel ve mesleki gelişiminde bilime dayalı yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. X
2 Kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımını benimseyerek inovasyon yeteneklerini geliştirir ve bütün bu yeteneklerini harmanlayarak, pratiğe aktarır ve güncel bilgiyi takip eder. X
3 Evrensel değerler çerçevesinde eleştirel düşünerek, akademik yetenekleri kapsamında bilimsel sonuca ulaşır ve bütün bu yeteneklerini birleştirerek hasta merkezli bakımı sağlar ve sağlık kalitesini arttırır. X
4 Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları geliştirmede profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak karar verme mekanizmasının içinde bulur ve çalışmalara katkı sağlar. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki bilimsel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olmak amacıyla en az bir yabancı dili orta düzeyde kullanma yeteneğine sahiptir. X
2 Üst düzeyde kullanma becerisi gerektiren bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak ulusal ve uluslararası standartlara uygun ve bilimsel kanıtlara dayalı olarak güvenli ve kaliteli bakım verir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası düzeyde rol ve sorumluluklarını etik ilkeler, mesleki değerler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde multidisipliner bir yaklaşımda uygular. X
2 Eleştirel düşünme yeteneklerini kullanarak, mevcut bilginin temelini araştırır, yeni bilgilerle arasındaki etkileşimleri sorgular ve bireyselleştirilmiş hasta bakımı kapsamında hemşirelik bilimine katkıda bulunur. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İnsan ilişkileri, sağlık ve hemşirelik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (3), 13 (5), 14 (2), 15 (4), 16 (3), 17 (5)
2 Bireylerin duygusal durumlarının farkında olmak,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (3), 13 (5), 14 (2), 15 (4), 16 (3), 17 (5)
3 Duygusal ihtiyaçları tanıyabilme, hastanın ve ailenin ihtiyaçlarını öğrenebilme,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (3), 13 (5), 14 (2), 15 (4), 16 (3), 17 (5)
4 Hasta ile olan ilişkinin biçimini ve içeriğini analiz edebilmeyi öğrenmek1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (3), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (3), 17 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 35
Bilg.Des. Sunum 1 % 15
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 50
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 3 3
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 1 3 3
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 104
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 3
Genel Toplam - - 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4.2
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.