Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO NURSING NRS101 1 1 2+0 2.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders, birinci sınıf öğrencisinin hemşirelik dili, eleştirel düşünme, akademik beceriler ve hemşirelik mesleğinde başarı için gerekli olan kişilerarası becerilerle tanıştırmak için tasarlanmıştır. Hemşireliğe giriş dersi, bölüme yeni başlayan öğrencilerin hemşirelik süreci yaklaşımını öğreterek hastalara kanıta dayalı, kapsamlı temel hemşirelik bakımı sağlamak için gerekli bilgi ve yeterlilikleri geliştirmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği Bu ders, hemşireliğin bilimsel prensiplere dayalı ve bütünsel olarak uyarlanabilir sistem içerisinde hastaları genel değerlendirme yeteneği sağlar. Ders, hemşirelik kavramları ve becerileri (biyo/psiko/sosyal/ruhsal kavramlar) ve hemşireliğin zaman çizelgesi, Türkiye'deki hemşireliğin tarihsel gelişimi ve mevcut durumu, hemşirelik felsefesi, hemşirelik teorileri, sağlık sistemi, profesyonellik, kapsam ve standartlar ile etik kurallara ilişkin temel kavramları kapsar.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Akademik ve mesleki başarı için gerekli öz-yönetim ve akademik beceriler geliştirir. Beden, zihin ve ruhla ilgili öz bakım ilkelerini tanımlar ve uygular. Hemşirenin hasta merkezli bakım sağlayıcısı olarak geniş rollerini tanımlar. Klinik akıl yürütme, karar verme, iletişim ve kanıta dayalı uygulamanın bileşenlerini kavrar ve bir hemşirenin bu süreçleri hastalara nasıl kapsamlı, verimli, güvenli ve kaliteli bakım sağlamak için uyguladığını bilir. Optimal hemşirelik bakımını, yasal ve etik standartları, yaşam boyu öğrenmeyi, kültürel yeterliliği, mesleki gelişimini ve hemşirelik mesleğinin önemini açıklar.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.