Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADLİ HEMŞİRELİK HEM429 4 8 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere adli bilimler alanındaki çeşitli konulara genel bir bakış sağlamak ve adli hemşireliğe giriş ve şiddetin bilimsel incelemesinde hemşirelik rolü sağlamaktır. Öğrenciler bu disiplin içindeki klinik adli tıp hemşireliği de dâhil olmak üzere çeşitli uzmanlık alanları hakkında bilgi edineceklerdir. Ayrıca bilimsel, yasal ve etik hususlar konusunda da bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği Adli hemşirelik, sağlık hizmetlerinin ve yasal sistemlerin kesiştiği hemşirelik uygulamasıdır. Öğrenciler adli hemşireliğin tarihini ve çeşitli adli hemşirelik uzmanlık rollerini keşfedeceklerdir. Yetkili ve bütünsel adli hemşirelik uygulamaları için gerekli beceriler, travmatik olayların veya cezai fiillerin kurbanlarına ve faillerine bakmak için sunulacaktır. Şiddetin yaşam süresi boyunca etkisi tespit edilecektir. Vaka çalışması analizine katılım kişisel görüşlerin incelenmesini, etik ve yasal ikilemlerle ilgili açık tartışmaları, insan haklarını ve eleştirel düşüncenin uygulanmasını teşvik edecektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Hemşirelik bilgi, beceri ve deneyimini geliştirmek ve öğrencinin adli hemşireliğin yönleriyle ilgili bilgi, performans becerileri ve değer yeterliliklerini geliştirmek. Gelişmekte olan bir alan olarak, adli hemşirelik, hemşirelik bilimini hukuksal veya cezai yasal işlemlerde daha sonra kullanmak üzere uygulamak için hukuk alanı ile işbirliği yapan uzmanlaşmış bir bilgi grubunu kapsamaktadır. Öğrenciler, kanıt testi ve uygun gözetim zinciri yönetimi de dâhil olmak üzere, cezai ve adli kanıt toplamak için uygun teknikleri araştıracaklardır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.