Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEMŞİRELİK UYGULAMASI: KADIN SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ & ÇOCUK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ HEM323 3 6 0+8 4.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dünya' da ve Türkiye' de anne ve çocuk sağlığı
Çocukta çağdaş hemşirelik konusu tartışması
Kadın sağlığının Dünya ve Türkiye' de öneminin tartışılması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Sağlıklı yenidoğan olgu sunumu tartışması
Çocuklarda İlaç uygulamalar
Cinsel yolla bulaşan hastalıklara yönelik vaka olgusu
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Çocuklarda büyüme ve gelişme vaka olgusu
Histerektomi olan kadınların hemşirelik bakımı vaka olgusu
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Çocuklarda sık görülen hasta vaka olgusu
Abortus olan kadınların hemşirelik bakım çerçevesinde değerlendirilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Bebeklikte ve çocukluk döneminde beslenme vaka olgusu
Çocuklarda beslenme bozuklukları vaka olgusu
Annelere emzirme eğitiminin klinik ortamda verilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Çocuklarda sık görülen hasta vaka olgusu bakım planı
Over Kisti olan kadınlara yönelik hemşirelik bakım planının uygulanması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Çocuklarda sıvı-elektrolit sorunları ve hemşirelik bakımı
Çocuklarda solunum sistemi sorunları ve hemşirelik bakımı
Gebelikte takip planının klinik ortamda uygulanması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Çocuklarda kalp hastalıkları sorunları ve hemşirelik bakımı
Çocuklarda sindirim sistemi sorunları ve hemşirelik bakımı
Doğum izlemi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Çocuklarda kan hastalıkları sorunları ve hemşirelik bakımı
Çocuklarda kan hastalıkları sorunları ve hemşirelik bakımı (Hemofili) uygulaması
Doğuma hasta hazırlama uygulaması
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Çocuklarda Genito-üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı uygulaması
Çocuklarda endokrin ve metabolik hastalıklar ve hemşirelik bakımı uygulaması
Meme kanseri olan kadınlara yönelik hemşirelik yaklaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Çocuklarda nörolojik hastalıklar ve hemşirelik bakımı uygulaması
Çocuklarda kas-iskelet hastalıkları ve hemşirelik bakımı uygulaması
Kadınlara infertilite eğitiminin hemşirelik yaklaşımı ile verilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Doğum sonu kanamalarında hemşirelik yaklaşımı
Konjenital anomalisi olan çocuğa yönelik hemşirelik bakımı olgu sunumu
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Hastanede yatan çocuk olgu sunumu
Postpartum depresyona hemşirelik yaklaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Çocuklarda ruhsal sorunlar olgu sunumu
Yapılan klinik uygulamaların değerlendirilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.