DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | | | | | | X |
2 |
Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. | | | | | | X |
3 |
hemşirelik temel uygulamalarını öğrenir | X | | | | | |
4 |
hemşirelik temel uygulamalarını yapabilir | X | | | | | |
Olgusal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
hangi durumda hangi uygulamayı yapacağını bilir | X | | | | | |
2 |
uygulama becerilerini edinir | X | | | | | |
3 |
uygulamaların doğru tekniklerini gösterebilir | X | | | | | |
4 |
her bir uygulamayı sırası ile söyleyebilir | X | | | | | |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde kullanabilme becerisine sahiptir. | | | | | | X |
2 |
Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahiptir. | | | | | | X |
3 |
Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | | | | | | X |
4 |
Hemşirelik uygulamalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | | | | | | X |
Uygulamalı
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
her bir uygulamanın ismi söylendiğinde anlatabilir | X | | | | | |
2 |
uygulamaları standartlara göre yapabilir | X | | | | | |
3 |
hangi durumda yapacağı uygulamaları yapabilir | X | | | | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. | | | | | | X |
2 |
Ekip çalışmasına inanır, olumlu kişiselarası ilişkilere ve liderlik özelliklerine sahiptir ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. | | | | | | X |
3 |
Hemşirelik alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır. | | | | | | X |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşirelik uygulamalarında yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanarak mesleğini uygular. | | | | | | X |
2 |
Hemşirelik uygulamalarını mesleki standartlar, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | | X |
3 |
Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme sürecini kullanır | | | | | | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | | | | | | X |
2 |
Birey, aile ve toplumla etkili iletişim kurar. | | | | | | X |
3 |
Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. | | | | | | X |
4 |
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır. | | | | | | X |
5 |
Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır. | | | | | | X |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşirelik uygulamalarında kültürel özellikleri dikkate alır | | | | | | X |
2 |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | | X |
3 |
Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır. | | | | | | X |
4 |
Hemşirelik uygulamalarında, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır. | | | | | | X |
5 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. | | | | | | X |