Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO ENGINEERING FEN101 1 2 2+2 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. FIRAT UYGUR
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 25
Destek Dersi % 25
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Mühendislik problem çözme ilkelerine giriş.
Dersin İçeriği Konular şunlardır: problem tanımı; verilerin grafiksel gösterimi; birim dönüşümleri; boyutlu analiz; büyüklük sıralaması; temel istatistikler; çözüm doğrulama. Öğrenciler, mekanik, malzeme gücü, malzeme ve enerji ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlamak, çözmek ve sunmak için hesaplamalı yazılım araçlarını kullanacaklardır. Hesaplamaları yapmak ve grafikler çizmek için güçlü bir yazılım aracı olan Matlab'ı kullanacağız. Öğrenciler ayrıca ödevlerini yazmak için Microsoft Word'ü kullanır. Word'de denklem düzenleyicisini nasıl kullanacağınızı ve belgeleri nasıl biçimlendireceğinizi öğretir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı -Mühendislik problemi tanımlama ve çözme becerilerini geliştirmek -Bilgi ve yazılı raporlarla iletişimde yeterlik kazanmak -Bir ekip çalışması ile problem çözme pratiği yapmak -Mühendislik tasarımında ekonomik kaygıların önemini kavramak

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 -Mühendislik problemi tanımlama ve çözme becerilerini geliştirmek
2 -Bilgi ve yazılı raporlarla iletişimde yeterlik kazanmak
3 -Bir ekip çalışması ile problem çözme pratiği yapmak
4 -Mühendislik tasarımında ekonomik kaygıların önemini kavramak

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Mühendislik yöntemi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Matlab'ı kullanma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Bilgiyi temsil etme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Önemli rakamlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Birim dönüşümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Boyutlu analiz Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Tahmin sorunları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 İstatistik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Malzeme dengesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Enerji dengesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Katı cisim mekaniği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Materyallerin kuvveti Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Mühendislik ekonomisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Engineering Fundamentals and Problem Solving, 6th Edition, by Arvid Eide, Roland Jenison, Larry Northup and Steven Mickelson (published by McGraw Hill).

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar ağları hakkında bilgi sahibi olmak X
2 matematikte güçlü bir temel X
3 Teknik dersler X
4 Gerçek dünyadaki olaylarla başa çıkabilme becerisi X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çağdaş toplumlardaki en son teknolojik gelişmeleri kavrama X
2 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanma X
3 gerçek dünyadaki mühendislik görev ve sorunlarının farkında olmak X
4 gerçek dünyadaki vakalarla pratik yapmak X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 gerçek dünyadan mezuniyet projeleri X
2 işyerinde yaz stajı X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
2 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
3 Sürdürülebilir bilgisayarlı sistemleri hem yazılımda hem de donanımda uygulayabilme X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknik olmayan kurslar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teknik açıdan yetkin bir kariyere ulaşmak X
2 Sürekli büyüyen çağdaş toplumlar için bilgi ve bilgi işlem sistemleri tasarlamak ve uygulamak X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 -Mühendislik problemi tanımlama ve çözme becerilerini geliştirmek1 (2), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (4), 15 (5), 16 (3), 17 (5), 18 (4)
2 -Bilgi ve yazılı raporlarla iletişimde yeterlik kazanmak 1 (2), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (4), 15 (5), 16 (3), 17 (5), 18 (4)
3 -Bir ekip çalışması ile problem çözme pratiği yapmak1 (2), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (4), 15 (5), 16 (3), 17 (5), 18 (4)
4 -Mühendislik tasarımında ekonomik kaygıların önemini kavramak1 (2), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (4), 15 (5), 16 (3), 17 (5), 18 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 12 1 12
Okuma 0 0 0
Ödev 2 1 2
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 12 1 12
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 96
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 8
Genel Toplam - - 104
Toplam İş Yükü / 25.5 4.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.