Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OBJECT ORIENTED PROGRAMMING COM212 2 4 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İRFAN SARIYILDIZ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı OOP'un amacı, öğrencileri C ++ programlama dili ile tanıştırmak ve dili salt nesneye yönelik programlar geliştirmek için kullanmaktır.
Dersin İçeriği OOP kavramı C ++ Programlama ile sağlanır. Giriş / çıkış akışları, ad alanları, sınıflar ve nesneler, yapıcılar, işlev aşırı yüklemesi, Kalıtım, Çok Biçimlilik, Şablonlar, İstisna yönetimi, Dosya işleme vb.Gibi gelişmiş konulara geçersiz kılma gibi temel konuları kapsar.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Java, Ios, Windows (android) telefon programlama vb. gibi diğer teknolojileri öğrenmek için bir basamak olacaktır. Günümüz senaryosunda, tomurcuklanan bir programcı/geliştiricinin piyasada OOP kavramlarının sağlam bir temeli olmadan hayatta kalması neredeyse imkansızdır. Bu amaçla C ++ ile başlamaktan daha iyi bir seçenek yoktur. Bahsedilen konular hakkında bilgi edindikten sonra geriye bakmayacaksınız. İlk dersler, gerçek hayattan örnekler yardımıyla OOP'ların temel direklerini açıklıyor.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Nesneye yönelik programlamayı ve gelişmiş C ++ kavramlarını anlama 
2 Nesneye yönelik programlama ile prosedürel programlama arasındaki farkı açıklayabilme.
3 Nesnelerin bileşimi, operatör aşırı yüklemeleri, dinamik bellek ayırma, kalıtım ve polimorfizm, dosya G / Ç, özel durum işleme vb. Gibi daha gelişmiş C ++ özelliklerini kullanarak programlayabilme
4 Uygun kapsülleme ve tasarım ilkelerini kullanarak C ++ sınıfları oluşturabilme.
5 Problem çözme becerilerini geliştirme 
6 Bilgi işlem problemlerini çözmek için nesne yönelimli veya nesne yönelimli olmayan teknikleri uygulayabilme.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş
Prosedür Odaklı Programlama ile ilgili Sorunlar
Nesneye Yönelik Programlamanın Temelleri (OOP)
Prosedür Odaklı ve Nesne Odaklı Programlama
Nesneye Yönelik Programlama Kavramı
Nesne
Sınıf
Soyutlama
kapsülleme
miras
Polimorfizm
Nesneye Yönelik Bazı Dillere Örnek
OOP'nin Avantajları ve Dezavantajları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 C ++ 'a Giriş
C ++ İhtiyacı
C ++ özellikleri
C ++ ve C
C ++ 'ın Tarihçesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 C++ Language Constructs
C++ Program Structure
Character Set and Tokens
Keywords
Identifiers
Literals
Operators and Punctuators
Variable Declaration and Expression
Statements
Data Type
Type Conversion and Promotion Rules
Preprocessor Directives
Namespace
User Defined Constant const
Input/Output Streams and Manipulators
Dynamic Memory Allocation with new and delete
Condition and Looping
Functions
Function Syntax
Function Overloading
Inline Functions
Default Argument
Pass by Reference
Return by Reference
Array, Pointer and String
Structure, Union and Enumeration
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 C++ Language Constructs
C++ Program Structure
Character Set and Tokens
Keywords
Identifiers
Literals
Operators and Punctuators
Variable Declaration and Expression
Statements
Data Type
Type Conversion and Promotion Rules
Preprocessor Directives
Namespace
User Defined Constant const
Input/Output Streams and Manipulators
Dynamic Memory Allocation with new and delete
Condition and Looping
Functions
Function Syntax
Function Overloading
Inline Functions
Default Argument
Pass by Reference
Return by Reference
Array, Pointer and String
Structure, Union and Enumeration
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 C++ Language Constructs
C++ Program Structure
Character Set and Tokens
Keywords
Identifiers
Literals
Operators and Punctuators
Variable Declaration and Expression
Statements
Data Type
Type Conversion and Promotion Rules
Preprocessor Directives
Namespace
User Defined Constant const
Input/Output Streams and Manipulators
Dynamic Memory Allocation with new and delete
Condition and Looping
Functions
Function Syntax
Function Overloading
Inline Functions
Default Argument
Pass by Reference
Return by Reference
Array, Pointer and String
Structure, Union and Enumeration
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Nesneler ve Sınıflar
C ++ Sınıfları
Erişim Tanımlayıcıları
Nesneler ve Üye Erişimi
Üye İşlevini Tanımlama
inşaatçı
Varsayılan Oluşturucu
Parametrelendirilmiş Yapıcı
Kopya Oluşturucu
Yıkıcılar
İşlev Bağımsız Değişkenleri ve Dönüş Türü Olarak Nesne
Nesneler Dizisi
Nesnelere İşaretçi ve Üye Erişimi
Nesneler ve Nesne Dizisi için Dinamik Bellek Ayırma
bu İşaretçi
statik Veri Üyesi ve statik İşlev
Sabit Üye İşlevleri ve Sabit Nesneler
Arkadaş İşlevi ve Arkadaş Sınıfları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 arasınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Nesneler ve Sınıflar
C ++ Sınıfları
Erişim Tanımlayıcıları
Nesneler ve Üye Erişimi
Üye İşlevini Tanımlama
inşaatçı
Varsayılan Oluşturucu
Parametrelendirilmiş Yapıcı
Kopya Oluşturucu
Yıkıcılar
İşlev Bağımsız Değişkenleri ve Dönüş Türü Olarak Nesne
Nesneler Dizisi
Nesnelere İşaretçi ve Üye Erişimi
Nesneler ve Nesne Dizisi için Dinamik Bellek Ayırma
bu İşaretçi
statik Veri Üyesi ve statik İşlev
Sabit Üye İşlevleri ve Sabit Nesneler
Arkadaş İşlevi ve Arkadaş Sınıfları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Nesneler ve Sınıflar
C ++ Sınıfları
Erişim Tanımlayıcıları
Nesneler ve Üye Erişimi
Üye İşlevini Tanımlama
inşaatçı
Varsayılan Oluşturucu
Parametrelendirilmiş Yapıcı
Kopya Oluşturucu
Yıkıcılar
İşlev Bağımsız Değişkenleri ve Dönüş Türü Olarak Nesne
Nesneler Dizisi
Nesnelere İşaretçi ve Üye Erişimi
Nesneler ve Nesne Dizisi için Dinamik Bellek Ayırma
bu İşaretçi
statik Veri Üyesi ve statik İşlev
Sabit Üye İşlevleri ve Sabit Nesneler
Arkadaş İşlevi ve Arkadaş Sınıfları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Operatör Aşırı Yüklemesi
Yüklenebilir Operatörler
Operatör Aşırı Yüklemenin Sözdizimi
Aşırı Operatör Yükleme Kuralları
Tekli Operatör Aşırı Yüklemesi
İkili Operatör Aşırı Yüklemesi
Üye ve Üye Olmayan İşlevlerle Operatör Aşırı Yüklemesi
Veri Dönüştürme: Temel - Kullanıcı Tanımlı ve Kullanıcı Tanımlı - Kullanıcı Tanımlı
Açık Yapıcılar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Operatör Aşırı Yüklemesi
Yüklenebilir Operatörler
Operatör Aşırı Yüklemenin Sözdizimi
Aşırı Operatör Yükleme Kuralları
Tekli Operatör Aşırı Yüklemesi
İkili Operatör Aşırı Yüklemesi
Üye ve Üye Olmayan İşlevlerle Operatör Aşırı Yüklemesi
Veri Dönüştürme: Temel - Kullanıcı Tanımlı ve Kullanıcı Tanımlı - Kullanıcı Tanımlı
Açık Yapıcılar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 miras
Temel ve Türetilmiş Sınıf
korumalı Erişim Tanımlayıcı
Türetilmiş Sınıf Beyanı
Üye İşlev Geçersiz Kılma
Kalıtım Şekilleri: tek, çoklu, çok düzeyli, hiyerarşik, melez, çok yollu
Çok Yollu Kalıtım ve Sanal Temel Sınıf
Tek ve Birden Çok Mirasta Yapıcı Çağırma
Tek ve Birden Çok Mirasta Yıkıcı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 miras
Temel ve Türetilmiş Sınıf
korumalı Erişim Tanımlayıcı
Türetilmiş Sınıf Beyanı
Üye İşlev Geçersiz Kılma
Kalıtım Şekilleri: tek, çoklu, çok düzeyli, hiyerarşik, melez, çok yollu
Çok Yollu Kalıtım ve Sanal Temel Sınıf
Tek ve Birden Çok Mirasta Yapıcı Çağırma
Tek ve Birden Çok Mirasta Yıkıcı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Çok Biçimlilik ve Dinamik Bağlama
Sanal İşlev İhtiyacı
Türetilmiş Sınıfa İşaretçi
Sanal Fonksiyonların Tanımı
Temel Sınıfa İşaretçi Dizisi
Saf Sanal Fonksiyonlar ve Soyut Sınıf
Sanal Yıkıcı
reinterpret_cast İşleci
Çalışma Zamanı Türü Bilgileri
dynamic_cast İşleci
typeid İşleci
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- C++ How to Program, Deitel & Deitel

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilgisayar yazılımı, bilgisayar donanımı ve bilgisayar ağları hakkında bilgi sahibi olmak X
2 matematikte güçlü bir temel X
3 Teknik dersler X
4 Gerçek dünyadaki olaylarla başa çıkabilme becerisi X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çağdaş toplumlardaki en son teknolojik gelişmeleri kavrama X
2 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanma X
3 gerçek dünyadaki mühendislik görev ve sorunlarının farkında olmak X
4 gerçek dünyadaki vakalarla pratik yapmak X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 gerçek dünyadan mezuniyet projeleri X
2 işyerinde yaz stajı X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknolojiyi gerçek dünya problemlerini çözmek için kullanabilmek X
2 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
3 Sürdürülebilir bilgisayarlı sistemleri hem yazılımda hem de donanımda uygulayabilme X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 en son teknolojik gelişmeler hakkında fikir sahibi olacaklar X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 teknik olmayan kurslar X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teknik açıdan yetkin bir kariyere ulaşmak X
2 Sürekli büyüyen çağdaş toplumlar için bilgi ve bilgi işlem sistemleri tasarlamak ve uygulamak X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Nesneye yönelik programlamayı ve gelişmiş C ++ kavramlarını anlama 1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (5), 16 (3), 17 (5), 18 (5)
2 Nesneye yönelik programlama ile prosedürel programlama arasındaki farkı açıklayabilme.1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (3), 16 (3), 17 (5), 18 (5)
3 Nesnelerin bileşimi, operatör aşırı yüklemeleri, dinamik bellek ayırma, kalıtım ve polimorfizm, dosya G / Ç, özel durum işleme vb. Gibi daha gelişmiş C ++ özelliklerini kullanarak programlayabilme 1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (3), 16 (3), 17 (5), 18 (5)
4 Uygun kapsülleme ve tasarım ilkelerini kullanarak C ++ sınıfları oluşturabilme.1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (3), 16 (3), 17 (5), 18 (5)
5 Problem çözme becerilerini geliştirme 1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (3), 16 (3), 17 (5), 18 (5)
6 Bilgi işlem problemlerini çözmek için nesne yönelimli veya nesne yönelimli olmayan teknikleri uygulayabilme.1 (3), 2 (3), 3 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 12 (3), 15 (3), 16 (3), 17 (5), 18 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 12 2 24
Okuma 0 0 0
Ödev 10 2 20
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 114
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 15
Genel Toplam - - 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5.1
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.