Türkçe


BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
COMPUTER PROGRAMMING I COM107 1 2 2+2 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Bilgisayar ve Programlamaya Giriş
1.1 Programa Giriş
1.2 Bilgisayar Sistemleri: Donanım ve Yazılım
1.3 Programlar ve Programlama Dilleri
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Problem çözme süreci
2.1 Giriş, İşleme ve Çıktı
2.2 Programlama Süreci
2.3 Sistem Geliştirme
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Problem çözme teknikleri
3.1 Akış çizelgesi
3.2 Yapısal grafik
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 C'ye Giriş
4.1 Değişkenler
4.2 Tanımlayıcılar
4.3 Veri türleri
4.4 Temel aritmetik işleçler
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Aritmetik Anlatım
5.1 Matematiksel İfadeler
5.2 Tip Dönüştürme
5.3 Taşma ve Taşma
5.4 Tip Döküm
5.5 Adlandırılmış Sabitler
5.6 Birden Fazla Atama ve Birleşik Atama
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Giriş / Çıkış işlemleri
6.1 Çıktıyı Biçimlendirme
6.2 Biçimlendirilmiş Giriş
6.3 Hata ayıklamaya odaklanma: El ile Program izleme
6.4 Odak problem çözme: Bir vaka çalışması
6.5 Dosya Giriş ve Çıkışına Giriş
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara Sınavlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Kontrol yapısı: Seçim / Şube
7.1 if ifadesi
7.2 if / else ifadesi
7.3 if / else if ifadesi
7.4 Anahtar bildirimi
7.5 Mola, devam bildirimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Kontrol yapısı: Döngü
8.1 for döngüsü
8.2 Süreç döngüsü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Kontrol yapısı: Döngü (CONT.)
8.3 Süreklilik döngüsü
8.4 İç içe döngü
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İşlev:
9.1 Önceden tanımlanmış / kütüphane fonksiyonu
9.2 Kullanıcı tanımlı fonksiyon
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İşlev: (CONT.) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Dizi: Bir boyut
10.1 Beyan ve tanım
10.2 Dizilere erişim
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Dizi: İki boyut
11.1 Beyan ve tanım
11.2 Dizilere erişim
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.