Türkçe


MEKATRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STRENGTH OF MATERIALS MEE205 2 3 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ROOZBEH VAZIRI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı 1. Malzemelerin mukavemetinin temel kavram ve prensiplerini sağlamak. 2. Dış yüklemeler altındaki cisimlerin gerilme ve şekil değiştirmelerini hesaplama becerisi kazandırmak. 3. Malzemelerin mukavemet bilgisini mühendislik uygulamaları ve tasarım problemlerine uygulama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır; gerilme ve gerinim kavramları, eksenel yük, statik olarak belirsiz eksenel yüklü elemanlar, termal gerilme, burulma, büküm açısı, statik olarak belirsiz tork yüklü elemanlar, eğilme, kirişlerin eksantrik eksenel yüklemesi, enine makaslama, yapı elemanlarında kesme akışı, kombine yükler, gerilme ve şekil değiştirme dönüşümü, kiriş ve millerin sapması, statik olarak belirsiz kiriş ve millerin
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Deforme olabilen katılar üzerindeki gerilme ve şekil değiştirme arasındaki ilişkiyi kapsar. Eksenel, eğilme ve burulma yüklerine maruz kalan üyelere analiz uygular. Kombine gerilmeleri ve yapısal malzemelerin özelliklerini kapsar

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Gerilme, basma, burulma, eğilme ve kombine gerilmelere maruz kalan yapı elemanlarını, malzemelerin temel gerilme, şekil değiştirme ve elastik davranış kavramlarını kullanarak analiz eder ve tasarlar.
2 Mühendislik özelliklerini, sürdürülebilirliği, maliyeti ve ağırlığı göz önünde bulundurarak tasarımda uygun malzemeleri kullanın
3 Mühendislik işlerini, yapıların ve makine parçalarının tasarımıyla ilgili etik ve ekonomik kısıtlamalara uygun olarak gerçekleştirin.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Deforme olabilen cisim dengesi, ortalama normal ve kayma gerilmesi, yatak stresi, izin verilen gerilme, güvenlik faktörü, deformasyon. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Normal ve kayma gerilmesi, gerilme testi, Hooke yasası, Poisson oranı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Eksenel yüklü elemanların elastik deformasyonu, süperpozisyon prensibi, statik olarak belirsiz eksenel yüklü eleman, termal gerilme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Burulma formülü, güç iletimi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Statik olarak belirsiz tork yüklü elemanlar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kesme ve moment diyagramları, eğilme formülü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Kompozit kirişlerin eğilmesi, gerilme konsantrasyonları, eksantrik eksenel yükleme, simetrik olmayan eğilme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Kesme formülü, kirişlerde kesme gerilmeleri, yerleşik elemanlarda kesme akışı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Düzlem gerilme dönüşümü, düzlem gerilme dönüşümünün genel denklemleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Mohr dairesi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Düzlem gerilme, Mohr dairesi, kırılma kriterleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kombine yüklemeden kaynaklanan stres durumu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Mechanics of Materials, 10th Edition, Hibbeler, R.C.,Pearson Prentice Hall, 2014, ISBN:978-0-13-431965-0

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mekatronik Mühendisliği ve ilgili disiplinlerde bilgi ve beceri ile donatılmış; teknolojiyi takip edebilecek ve topluma getirebilecek mühendisler yetiştirmek. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimize her türlü karmaşık tasarım gerektiren mekanik, elektrik, elektronik ve optik bileşenlerden oluşan elektronik cihazlar ve iletişim sistemleri tasarlama becerisi kazandırmak temel hedefimizdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kontrol, elektronik, mekanik ve bilgisayar sistemleri alanlarında çalışabilme; Dinamik sistemlerle etkileşime giren karmaşık elektro mekanik cihazlar, donanım ve yazılım içeren sistemlerin analizinde ve tasarımında yeterli bilgi birikimi. X
2 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaların bilgisi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. X
3 Program öğrencilerin gelişmesini sağlayacaktır: Yaratıcı tasarım yetenekleri ve uygun grup bireysel faaliyetleri ile ürün geliştirme sürecinin pratik bir şekilde takdir edilmesi; ve çok disiplinli projeleri koordine edebilme, maliyet, zamanlama ve risk açısından mevcut teknoloji seçenekleri arasında değiş tokuş yapma ve motor ve mekanizma alt sistemlerini vurgulayan hareket kontrol sistemleri tasarlama ve entegre etme becerisi; X
4 The program will enable students to develop: Work as an effective member of a design team; Communicate technical results to specialists and non-specialists. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 oMezunlar, birleştirici, analiz eden ve çok düşünen erdemleri ile mekatronik mühendisliği alanında geniş bir liderlik pozisyonu alırlar. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çeşitli mekanik, elektronik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerini aşağıdakilere göre entegre edebilen mekatronik mühendisleri üretmek: 1. Mikroişlemci kontrollü yüksek katma değerli tüketici ürünleri tasarlamak ve geliştirmek. 2. Endüstriyel otomasyon makineleri, sistemleri ve tesislerini tasarlar, uygular ve yönetir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum; açık ve anlaşılır talimatlar vermek ve almak. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Gerilme, basma, burulma, eğilme ve kombine gerilmelere maruz kalan yapı elemanlarını, malzemelerin temel gerilme, şekil değiştirme ve elastik davranış kavramlarını kullanarak analiz eder ve tasarlar.1 (3), 3 (4), 4 (4), 7 (4), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (4)
2 Mühendislik özelliklerini, sürdürülebilirliği, maliyeti ve ağırlığı göz önünde bulundurarak tasarımda uygun malzemeleri kullanın1 (4), 3 (4), 4 (3), 7 (3), 8 (3), 9 (4), 10 (3), 11 (3)
3 Mühendislik işlerini, yapıların ve makine parçalarının tasarımıyla ilgili etik ve ekonomik kısıtlamalara uygun olarak gerçekleştirin.1 (3), 3 (3), 4 (3), 7 (4), 8 (4), 9 (3), 10 (4), 11 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 2 % 100
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 4 4 16
Okuma 6 4 24
Ödev 5 3 15
Proje Hazırlama 2 2 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 143
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 2 1 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
Genel Toplam - - 148
Toplam İş Yükü / 25.5 5.8
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.