Türkçe


MEKATRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CIRCUIT THEORY I FEN201 2 3 3+2 4.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Doğrusal sistemleri tanımlayın ve bu sistemleri şematik biçimde temsil edin Devre problemlerine Kirchhoff'un akım ve gerilim yasalarını ve Ohm yasasını uygulayın Seri ve paralel eşdeğerleri ve Thevenin ve Norton eşdeğerlerini kullanarak devreleri basitleştirin Düğüm ve döngü analizleri yapın ve bunları standart matris biçiminde ayarlayın Kondansatör ve indüktör içeren birinci ve ikinci dereceden elektrik sistemlerini tanımlamak ve modellemek Birinci ve ikinci dereceden devrelerin geçici davranışlarını tahmin edebilme
Dersin İçeriği Devre değişkenleri, devre elemanları. Basit direnç devreleri. Devre analizi teknikleri. Devre analizinde topoloji. Endüktans ve kapasitans. Durum değişkenleri ve durum denklemleri. Birinci mertebeden RL, RC devrelerinin yanıtı. İkinci mertebeden RLC devrelerinin doğal ve basamak yanıtları.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Tüm mühendisler için faydalı olacak doğrusal devre analizinin temel araçlarını geliştirmek. Teller, dirençler, kapasitörler, indüktörler, gerilim ve akım kaynakları ve işlemsel yükselteçler dahil devrelerin "alfabesini" öğrenmek. Devre analizi konusunda öğrencileri daha ileri düzeydeki derslere hazırlamak.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Elektrik devrelerinin temel yasaları ve unsurları hakkında bilgi sahibi olmak
2 Elektrik elemanlarının enerji özelliklerini ve ölçme tekniklerini öğrenmek voltaj ve akım
3 RLC'nin dalga formlarını, sinyallerini ve geçici ve kararlı durum yanıtlarını anlamak devreler
4 Devre analizini DC ve AC devrelere uygulayabilme becerisini geliştirmek.
5 Laplace ve Fourier dönüşümleri gibi ileri matematiksel yöntemleri kavrayabilme devreleri çözmek için lineer cebir ve diferansiyel denklem teknikleri ile birlikte sorunlar

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Devre Değişkenleri: Gerilim, Akım, Enerji ve Güç Dengesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Devre Teorisi, Güç Kaynakları; Temel Yasalar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Rezistif Devreler: Bağlantı Dirençleri; V, I ve R Ölçme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Devre Analizi: Düğüm-Gerilim ve Mesh-Akım Yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Devre Analizi: Güç Kaynakları ve Dönüşüm Yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Endüktans ve Kapasitans Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Endüktans, Kapasitans ve Karşılıklı Endüktans Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 RL ve RC Devrelerinin Doğal Tepkisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 RL, RC ve RLC Devrelerinin Adım Yanıtları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Sinüzoidal Kararlı Durum Analizi - Fazör ve Transformatörler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Sinüzoidal Kararlı Durum Güç Hesaplamaları - AC devre Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Laplace Dönüşümüne (LT) Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Author: J. W. Nilsson and S. Riedel
Title: Electric Circuits, 9/E with MasteringEngineering online tool.
Edition/Copyright: 9/E
Published Date: 2011
Publisher: Pearson-Prentice Hall
ISBN: 9780132845649

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mekatronik Mühendisliği ve ilgili disiplinlerde bilgi ve beceri ile donatılmış; teknolojiyi takip edebilecek ve topluma getirebilecek mühendisler yetiştirmek. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimize her türlü karmaşık tasarım gerektiren mekanik, elektrik, elektronik ve optik bileşenlerden oluşan elektronik cihazlar ve iletişim sistemleri tasarlama becerisi kazandırmak temel hedefimizdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kontrol, elektronik, mekanik ve bilgisayar sistemleri alanlarında çalışabilme; Dinamik sistemlerle etkileşime giren karmaşık elektro mekanik cihazlar, donanım ve yazılım içeren sistemlerin analizinde ve tasarımında yeterli bilgi birikimi. X
2 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaların bilgisi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık. X
3 Program öğrencilerin gelişmesini sağlayacaktır: Yaratıcı tasarım yetenekleri ve uygun grup bireysel faaliyetleri ile ürün geliştirme sürecinin pratik bir şekilde takdir edilmesi; ve çok disiplinli projeleri koordine edebilme, maliyet, zamanlama ve risk açısından mevcut teknoloji seçenekleri arasında değiş tokuş yapma ve motor ve mekanizma alt sistemlerini vurgulayan hareket kontrol sistemleri tasarlama ve entegre etme becerisi; X
4 The program will enable students to develop: Work as an effective member of a design team; Communicate technical results to specialists and non-specialists. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 oMezunlar, birleştirici, analiz eden ve çok düşünen erdemleri ile mekatronik mühendisliği alanında geniş bir liderlik pozisyonu alırlar. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çeşitli mekanik, elektronik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerini aşağıdakilere göre entegre edebilen mekatronik mühendisleri üretmek: 1. Mikroişlemci kontrollü yüksek katma değerli tüketici ürünleri tasarlamak ve geliştirmek. 2. Endüstriyel otomasyon makineleri, sistemleri ve tesislerini tasarlar, uygular ve yönetir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri izleme; sürekli kendini yenilemeyi sağlama yeteneği. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili rapor hazırlama ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlama, etkin sunum; açık ve anlaşılır talimatlar vermek ve almak. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Etik ilkelere uygun hareket etme, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarının standartları hakkında bilgi sahibi olur. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Elektrik devrelerinin temel yasaları ve unsurları hakkında bilgi sahibi olmak1 (3), 3 (4), 4 (4), 7 (4), 8 (4), 9 (3), 10 (3), 11 (4)
2 Elektrik elemanlarının enerji özelliklerini ve ölçme tekniklerini öğrenmek voltaj ve akım1 (3), 3 (4), 4 (4), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3)
3 RLC'nin dalga formlarını, sinyallerini ve geçici ve kararlı durum yanıtlarını anlamak devreler1 (4), 3 (3), 4 (3), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (4)
4 Devre analizini DC ve AC devrelere uygulayabilme becerisini geliştirmek.1 (4), 3 (4), 4 (3), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3)
5 Laplace ve Fourier dönüşümleri gibi ileri matematiksel yöntemleri kavrayabilme devreleri çözmek için lineer cebir ve diferansiyel denklem teknikleri ile birlikte sorunlar1 (3), 3 (4), 4 (4), 7 (3), 8 (4), 9 (4), 10 (4), 11 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 2 % 100
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 5 4 20
Okuma 2 2 4
Ödev 1 1 1
Proje Hazırlama 1 1 1
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 152
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 2 2 4
Ara Sınav Hazırlığı 3 3 9
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 24
Genel Toplam - - 176
Toplam İş Yükü / 25.5 6.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.