Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO CONTROL SYSTEM EEE302 3 6 3+1 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Temel kontrol sistemi modelleme ve analiz tekniklerini öğrenmek
Dersin İçeriği Kontrole giriş: açık döngü ve kapalı döngü kontrolü. Modelleme: transfer fonksiyonu, blok diyagram, sinyal akış grafiği, durum denklemleri. Geri besleme kontrol sistemi özellikleri: duyarlılık, bozulma reddi, sabit durum hatası. Performans özellikleri: ikinci dereceden sistem, baskın kökler, geri besleme sistemlerinin kararlı durum hatası. Kararlılık: Routh-Hurwitz kriteri, bağıl kararlılık. Kök odağı yöntemi. Frekans cevabı yöntemleri: Bode diyagramı, frekans alanındaki performans, Nyquist kararlılık kriteri, kazanç marjı ve faz marjı, Nichols grafiği.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı This is an introductory course on control systems for engineering students. The subject of control systems is highly multidisciplinary: with strong foundations in engineering and mathematics, and extensive usage of computer software and hardware, it is about the ability to address and solve problems in a variety of disciplines, ranging from aeronautical to electrical and chemical engineering, to chemistry, biology and economics. The course is designed with this nature of the subject in mind. The aim is to present the concepts of feedback control theory. This is done by giving a clear exposition of the basic principles of frequency and time-domain analysis techniques, and also by introducing the student to the notion of computer-aided analysis.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.