Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CALCULUS I MAT101 1 2 4+0 4.0 7.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Fonksiyonların özelliklerini ve tersini tanır; Ra Rasyonel, polinomlar, aşkın (trigonometrik, logaritmik, üstel) ve ters trigonometrik fonksiyonları kavrar; Range Aralığı, etki alanını ve grafiklerin nasıl çizileceğini, fonksiyonun nasıl uygulanacağını, ilk türevini ve ikinci türevini ayırt eder; The Problemi çözmek için sınırların ve süreklilik tanımını uygulayın ve ayrıca örtük ve logaritmik farklılaşmadan oluşan farklılaşma prosedürlerini uygulayın; Related İlgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürlerini uygulamak; Differential Temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımından faydalanmak ve temel integralleri değerlendirmek için belirli integralin tanımını kullanmak ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürleri kullanmak; Accurately Doğru olmayan integralleri uygulayın; The Testleri serilerin yakınsaklığını veya diverjansını belirlemek için kullanın;
Dersin İçeriği ilgili oranlar ve aşırı değer problemlerini çözmek ve fonksiyonların doğrusal yaklaşımlarını elde etmek ve fonksiyonların değerlerine yaklaşmak için farklılaştırma prosedürleri; temel diferansiyel denklemleri çözmek için belirsiz integralin tanımı ve temel integrallerin değerlendirilmesinde belirli integralin tanımının kullanılması ve rasyonel fonksiyonların entegrasyonu için prosedürlerin kullanılması;
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı onksiyonlar, denklemler, farklılaşma ve integrasyon gibi temel matematiksel kavramları tanıtmak için tasarlanmıştır. Günümüzde değişim, matematiksel bir değişim çalışması olarak matematik, üniversite disiplinlerinde ve kimya, fizik, işletme, bilgisayar bilimi ve mühendislik gibi derslerde başarılı olması gereken temel, anlama ve becerilere sahip öğrencileri hazırlamaktadır. Limitler, süreklilik, türevler, anti-türevler ve farklılaştırma teknikleri öğretilecektir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.