Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELECTRONICS II EEE322 3 6 3+2 4.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 30
Uzmanlık / Alan Dersi % 30
Destek Dersi % 10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı transistörler için geniş bant modelleri geliştirmektir.
Dersin İçeriği Amplifikatörlerin, akım aynalarının ve entegre devrelerde kullanılan diferansiyel amplifikatörlerin frekans cevabını araştırmak. Geri besleme amplifikatörleri ve kararlılığı ve güç amplifikatörleri üzerine çalışma, öğrencilerin karmaşık amplifikatör devrelerini anlamalarına yardımcı olacaktır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Elektrik ve elektronik mühendisliği alanında ana ders. Ders, elektrik çipleri ve yarı iletken cihazların tasarımı alanında uygulanır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 BJT kullanarak yükselteç devrelerinin tasarımı ve analizi.
2 FET ve MOSFET kullanarak yükselteç devrelerinin tasarımı ve analizi.
3 Geri besleme yükselteçleri ve transistör osilatörlerini analiz eder ve tasarlar.
4 Amplifikatörlerin yaklaşık frekans tepki diyagramlarını hesaplayın.
5 Pasif filtreden aktif filtrelere tasarım konusunda bilgi ve beceri göstermek. 6. Veri dönüştürme kavramlarını kavrar.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Review of BJT Transistor models and amplifier circuits. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Review of BJT Transistor models and amplifier circuits. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Review of BJT Transistor models and amplifier circuits. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Amplifier Frequency Response, Stability and Compensation Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Field-Effect Transistors Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Field-Effect Transistors Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Midterm Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Enhancement and depletion type MOSFETs. Dc analysis of MOSFET circuits. Amplifier circuits. Biasing. Amplifier circuit configurations. MOSFET high-frequency model. Junction FETs. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Enhancement and depletion type MOSFETs. Dc analysis of MOSFET circuits. Amplifier circuits. Biasing. Amplifier circuit configurations. MOSFET high-frequency model. Junction FETs. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Enhancement and depletion type MOSFETs. Dc analysis of MOSFET circuits. Amplifier circuits. Biasing. Amplifier circuit configurations. MOSFET high-frequency model. Junction FETs. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Passive Filter Design , Passive to Active Transformation: OP-AMP integration concept. OPAMPs re-visited. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Passive Filter Design , Passive to Active Transformation: OP-AMP integration concept. OPAMPs re-visited. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Passive Filter Design , Passive to Active Transformation: OP-AMP integration concept. OPAMPs re-visited. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Passive Filter Design , Passive to Active Transformation: OP-AMP integration concept. OPAMPs re-visited. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
Adel S. SEDRA and Kenneth C. SMITH, Microelectronic Circuits, 5th Edition, Oxford: Int. Edition
Reffernce Books:
Donald A. Neamen, “Electronic Circuit Analysis and Design”, McGraw-Hill, Third Eddition, 2006. ISBN: 978-0-256-08405-4
R. C. Jaeger, “Microelectronic Circuit Design”, McGraw-Hill, First Edition, 1997. ISBN 978-0-07-338045-2
J. Millman and A. Grabel, “Microelectrnics”, McGraw-Hill, 1987.ISBN:007042330X

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 BJT kullanarak yükselteç devrelerinin tasarımı ve analizi. 1 (4)
2 FET ve MOSFET kullanarak yükselteç devrelerinin tasarımı ve analizi. 1 (2)
3 Geri besleme yükselteçleri ve transistör osilatörlerini analiz eder ve tasarlar. 1 (2)
4 Amplifikatörlerin yaklaşık frekans tepki diyagramlarını hesaplayın. 1 (4)
5 Pasif filtreden aktif filtrelere tasarım konusunda bilgi ve beceri göstermek. 6. Veri dönüştürme kavramlarını kavrar.1 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.