Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CIRCUIT THEORY II EEE216 2 4 3+2 4.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 30
Uzmanlık / Alan Dersi % 10
Destek Dersi % 10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 10
Aktarılabilir Beceri Dersi % 40

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, Alternatif Akım (AC) elektrik devrelerinin analizi, devrelerin frekans cevabı ve transfer fonksiyonu için temel teori ve matematiği öğrencilere tanıtmaktır.
Dersin İçeriği AC kararlı durum analizi. AC kararlı durum gücü. Üç fazlı devreler. Laplace Dönüşümleri. S-alanında devre analizi. Frekans tepkisi. Karşılıklı endüktanslar ve transformatörler. İki kapılı devreler.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Kurs, önceki devre kursu EEE 201 Devre Teorisi I'in devamıdır ve Sinüzoidal kaynaklar ve Fazörler ile ilgilidir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Elektrik devre teorisinin temel ilkeleri ve bu ilkeleri matematik bilimi ve mühendisliğinde problem çözme için bir düşünme biçimine genişletebilme.
2 Zaman ve frekans alanlarında enerji depolama elemanlarını içeren analog devreleri teorik ve deneysel olarak analiz etmek.
3 Hem bireysel hem de gruplar halinde etkili bir şekilde öğrenme ve çalışma.
4 Kişisel öğrenme sürecini ve sınıftan kavram ve becerilerin anlaşılmasını değerlendirmek
5 Elektrik mühendisliğinin toplumu şekillendirme ve yararlanma yolları.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Sinusoids and Phasors:
Review of Capacitors and Inductors.Sinusoidal sources and the sinusoidal response. Complex excitations and the phasor concept. Use of the impedance and admittance concepts to solve the sinusoidal responses. Kirchoff’s Laws in the frequency domain and impedance combinations (Chp. 9).
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Review of Capacitors and Inductors.Sinusoidal sources and the sinusoidal response. Complex excitations and the phasor concept. Use of the impedance and admittance concepts to solve the sinusoidal responses. Kirchoff’s Laws in the frequency domain and impedance combinations (Chp. 9). Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Sinusoidal Steady-State Analysis:
Nodal and mesh analysis for phasor circuits. Sinusoidal steady-state analysis using other techniques such as Superposition, Source Transformation and Thevenin, Norton equivalent circuits(Chp.10)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Sinusoidal Steady-State Analysis:
Nodal and mesh analysis for phasor circuits. Sinusoidal steady-state analysis using other techniques such as Superposition, Source Transformation and Thevenin, Norton equivalent circuits(Chp.10)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 AC Power Analysis:
Instantaneous and average power concepts and the effective or the RMS value. (Chp.11)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 AC Power Analysis:
Instantaneous and average power concepts and the effective or the RMS value. (Chp.11)
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Maximum Power Transfer for impedance circuits. Complex, active, reactive power and power factor concepts for phasor circuits, power factor correction (chap 11) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Maximum Power Transfer for impedance circuits. Complex, active, reactive power (Chap11) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Power factor concepts for phasor circuits, power factor correction (Chap11) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Three-Phase Circuits:
Balanced three-phase voltages. Power in the balanced circuits. Unbalanced three-phase systems.
(Chp. 12).
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Three-phase connection types such as balanced Y-Y, Y-Δ and Δ-Δ connections. (Chp12) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Three-Phase Circuits:
Three-phase connection types such as balanced Y-Y, Y-Δ and Δ-Δ connections.
(Chp. 12).
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Problems of Power in the balanced circuits. Unbalanced three-phase systems (Chap12) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Problems of Power in the balanced circuits. Unbalanced three-phase systems (Chap12) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-C. K. Alexander, M. N. O. Sadiku, Electric Circuits (Fourth Edition), McGraw-Hill, Inc, 2009
Extended Reading List
2- C. K. Alexander, M. N. O. Sadiku, Problem Solving Made Almost Easy McGraw-Hill, Inc, USA, 2003.
3- D. E. Johnson, J. R. Johnson, J. L. Hilburn, Electric Circuit Analysis (Third Edition), Prentice-Hall, USA, 1997.
4- J. W. Nilsson, S. A. Riedel, Electric Circuits (Seventh Edition), Prentice-Hall, USA, 2005.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Elektrik devre teorisinin temel ilkeleri ve bu ilkeleri matematik bilimi ve mühendisliğinde problem çözme için bir düşünme biçimine genişletebilme.1 (3)
2 Zaman ve frekans alanlarında enerji depolama elemanlarını içeren analog devreleri teorik ve deneysel olarak analiz etmek.1 (4)
3 Hem bireysel hem de gruplar halinde etkili bir şekilde öğrenme ve çalışma.1 (1)
4 Kişisel öğrenme sürecini ve sınıftan kavram ve becerilerin anlaşılmasını değerlendirmek1 (2)
5 Elektrik mühendisliğinin toplumu şekillendirme ve yararlanma yolları. 1 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.