Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ELECTRICAL MACHINES EEE317 3 5 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Opsiyonel
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. CHINEDU FRANK OKWOSE
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 5
Aktarılabilir Beceri Dersi % 5

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Öğrenciler, temel makine temellerini öğrenmenin yanı sıra motorların, jeneratörlerin ve transformatörlerin çalışmalarını detaylı olarak anlayabilecektir.
Dersin İçeriği bu derste manyetik malzemeler, manyetik parametreler ve malzemelerin manyetik özellikleri incelenir. Yumuşak manyetik malzemelerin ve manyetik devrelerin uygulanması da derse dahildir. Tek fazlı transformatörler, ideal transformatörler ve gerçek transformatörler olmak üzere iki kategoride analiz edilir. Otomatik transformatörler gibi özel amaçlı transformatörler ve güç derecelendirme avantajları analiz edilir. Bu ders aynı zamanda üç fazlı transformatörleri ve güç dağıtım sistemlerindeki işlevlerini incelemeyi amaçlamaktadır. AC / DC makine temelleri, basit dönen döngü, gerçek DC makinelerin güç akışı ve kayıpları, şönt ve seri bağlı DC makinelerin analizi ve DC jeneratör temelleri de dersin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders E&E mühendisliğinin güç sektöründe çalışacak öğrencilere katkıda bulunur.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Elektromanyetik devrelerin çalışmasını düzenleyen temel fiziksel yasalar hakkında bilgi sahibi olmak
2 Temel elektromanyetik yasaları uygulayarak lineer makinenin jeneratör, motor ve transformatör olarak çalışmasını araştırmak
3 Doğrusal elektrikli makineyi pratik makineye dönüştürme. Pratik DC ve AC elektrik makinelerinin detaylı analiz, çalışma, yapım ve değişken yükleme özellikleri
4 Bu pratik elektrikli makinelerden benzersiz özelliklerini kullanan modern uygulamalar geliştirmek için edindiği bilgileri uygular.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 AC Machinary Fundamentals Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Mechanical and electromagnetic fundamentals: The magnetic field Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Faraday's law and magnetic circuits Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Calculation of inductance and mutual inductance Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Electromagnetic Energy Conversion: Energy balance and force evaluation Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Synchronous Generators Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Midterm Exam Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Synchronous Motors Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Induction Motors Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Transformers: Ideal Transformers Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Real transformers , OC & SC tests, voltage regulation and efficiency, 3 phase transformers Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 DC machinery fundamentals: Simple rotating four-loop machine Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Introduction to DC motors: The equivalent circuit of a DC motor Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Separately excited shunt, series and compounded DC motors Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Stephen J Chapman, Electric Machinery Fundamentals 5th Edition, McGraw-Hill, 2012
2-Electrical Engineering Principles and Applications, 4rd Edition, by Allan R. Hambley, Pearson Education 2008
3- A. E. Fitzgerald, C. Kingsley, S. D. Umans, Electric Machinery 6. Ed, McGraw-Hill, 2003

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Elektromanyetik devrelerin çalışmasını düzenleyen temel fiziksel yasalar hakkında bilgi sahibi olmak1 (4)
2 Temel elektromanyetik yasaları uygulayarak lineer makinenin jeneratör, motor ve transformatör olarak çalışmasını araştırmak1 (4)
3 Doğrusal elektrikli makineyi pratik makineye dönüştürme. Pratik DC ve AC elektrik makinelerinin detaylı analiz, çalışma, yapım ve değişken yükleme özellikleri1 (2)
4 Bu pratik elektrikli makinelerden benzersiz özelliklerini kullanan modern uygulamalar geliştirmek için edindiği bilgileri uygular.1 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.