Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SATELLITE COMMUNICATION EEE410 4 8 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. CHINEDU FRANK OKWOSE
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 10
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Amaç, sateelites ve yer istasyonları arasındaki uydu iletişimi ile ilgili hesaplamalar yapmaktır. Ayrıca farklı iletişim protokolleri ile birlikte tasarım tartışılmakta ve öğrencilere açıklanmaktadır.
Dersin İçeriği Uydu haberleşme sistemlerinin prensiplerini, kavramlarını ve işleyişini açıklar. Sinyal yayılımı etkileri, link tasarımı, yağmur solması ve link kullanılabilirliği kavramlarını açıklar ve girişim hesaplamaları yapar. Uydu iletişimi için modülasyon tekniklerini ve hata düzeltme kodlarını kavrar. Uydu iletişim sistemlerinin performansını simüle etmek ve analiz etmek için yazılım araçlarını kullanın ve bağlantı deneyleri yapmak için gerçek uydu yukarı / aşağı bağlantılarını (uydu bağlantılarının kullanılabilirliğine bağlı olarak) kullanın. Uydu iletişim sistemlerinin tasarım gereksinimlerini ve performansını eleştirel olarak analiz eder.Mühendislik ve ticari yönler, yörünge mekaniği, görünüm açılarının belirlenmesi, sistem performansındaki yörünge etkileri, uzay aracı alt sistemleri, transponderler, antenler, uydu bağlantı tasarımı, uydu iletişim sistemlerinde kullanılan modülasyon ve çoğullama teknikleri, çoklu erişim (FDMA, TDMA, CDMA).
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Ders, analog ve dijital iletişim alanında geniş bir katkı sağlıyor. Sağlanan profesyonel eğitim, mobil iletişim sistemlerinin yanı sıra Uzay ve Teknoloji'de de kullanılıyor.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Dersin amacı öğrencileri uydu iletişiminin temellerine tanıtmaktır.
2 Bir uydu iletişim sisteminin bilgiyi bir yer istasyonundan diğerine başarıyla nasıl aktardığına dair sağlam bir anlayış sağlamak.
3 Bunları, tipik olarak mühendislik sistemi tasarımında ortaya çıkan uygulama ve değiş tokuş örneklerine maruz bırakmak ve bilgiyi tasarım problemlerinde uygulamalarını istemek.
4 Bu ders temel bilgi, uzmanlık, tasarım becerileri ve kendi kendine öğrenme gibi eğitim hedeflerine katkıda bulunur.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Introduction to Satellite communication, Elements of satellite communication, frequency bands,evolution of satellite communications. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Introduction to Satellite communication, Elements of satellite communication, frequency bands,evolution of satellite communications. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Orbits and launching methods., orbital mechanics,orbital parameters,inclined orbits. Coverage angle,slant range,eclipse calculation for geostationary type communication satellites. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Orbits and launching methods., orbital mechanics,orbital parameters,inclined orbits. Coverage angle,slant range,eclipse calculation for geostationary type communication satellites. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Satellite Subsystems, Radio wave propogation and polarization Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Midterms Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Satellite Antennas. Antenna look angles,Azimuth and elevation angle calculations Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Radio frequency satellite link performance, carrier to noise plus interference ratio calculations, Multiple Access techniques used in satellite communication, FDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Radio frequency satellite link performance, carrier to noise plus interference ratio calculations, Multiple Access techniques used in satellite communication, FDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Radio frequency satellite link performance, carrier to noise plus interference ratio calculations, Multiple Access techniques used in satellite communication, FDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Multiple Access techniques used in satellite communication, TDMA and CDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Multiple Access techniques used in satellite communication, TDMA and CDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Multiple Access techniques used in satellite communication, TDMA and CDMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
Satellite Communications, Fourth Edition (Professional Engineering) 4th Edition
by Dennis Roddy
RECOMMENDED READING
T. pratt, Ch. Bostain, J.Allnutt, Satellite Communications, 2nd edition, John Wiley &
Sons, 1986
D. Roddy, Satellite Communications, 3rd ed., McGraw-Hill, 2001.
B. Elbert, Introduction to Satellite Communications, 2nd ed., Artech House,
1999.
G.Maral, M. Bousquet, Satellite Communications systems, 2nd edition, John
Wiley & Sons, 2002.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Dersin amacı öğrencileri uydu iletişiminin temellerine tanıtmaktır.1 (4)
2 Bir uydu iletişim sisteminin bilgiyi bir yer istasyonundan diğerine başarıyla nasıl aktardığına dair sağlam bir anlayış sağlamak.1 (3)
3 Bunları, tipik olarak mühendislik sistemi tasarımında ortaya çıkan uygulama ve değiş tokuş örneklerine maruz bırakmak ve bilgiyi tasarım problemlerinde uygulamalarını istemek.1 (4)
4 Bu ders temel bilgi, uzmanlık, tasarım becerileri ve kendi kendine öğrenme gibi eğitim hedeflerine katkıda bulunur.1 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.