Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
POWER SYSTEMS ANALYSIS EEE312 3 6 3+0 3.0 4.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 30
Destek Dersi % 10
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Güç sistemleri için teknik kurs
Dersin İçeriği Birim başına sistem; Üç fazlı devrelerin, transformatörlerin ve senkron makinelerin gözden geçirilmesi; İletim hatlarının modellenmesi; Kısa, orta uzunlukta ve uzun iletim hatları; İletim hattı geçişleri; Ağ empedansı ve giriş modelleri; Ağ hesaplamaları; Güç akışı çözümleri. Bu ders Güç Sistem Mühendisliğine giriş niteliğindedir. Amaç öğrenciye bir elektrik enerjisi sisteminin temel kavramlarını tanıtmak ve temel analiz araçlarını öğretmektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersin ana katkısı enerji üretimi, iletimi ve dağıtımıdır. Enerji santralleri, güç analizini bilen güç üretimine ihtiyaç duyar.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Elektrik güç kavramlarını öğrenir Transformatörlerin ve senkron makinelerin kararlı durum modellemesi ve çalışması. Birim başına sistem. - İletim hattı kararlı durumu ve geçici analiz. - Veri yolu kabul modellemesi ve güç sistemlerinin analizi. - Güç akışı problemi ve çözümü.
2 Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler, becerilerini geliştirmiş olacaklar: Güç sistemlerinin tasarımı. Güç sisteminin çalışması.
3 Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler, Enerji sorunları, elektrik güç sistemlerinin karmaşıklığı ve maliyeti konularında değer ve tutumlara karşı takdir ve saygılarını geliştirmiş olacaklardır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Real and reactive power in single and three-phase circuits; Complex power
Balanced three-phase circuits, per-unit quantities, one-line diagrams
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Real and reactive power in single and three-phase circuits; Complex power
Balanced three-phase circuits, per-unit quantities, one-line diagrams
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 The ideal transformer, equivalent circuit of a transformer, three-phase transformers
Per-unit impedances in transformer circuits, Three-phase synchronous machines
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 The ideal transformer, equivalent circuit of a transformer, three-phase transformers
Per-unit impedances in transformer circuits, Three-phase synchronous machines
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Synchronous reactance, equivalent circuits,Real and reactive power control,Short and medium length transmission lines Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Synchronous reactance, equivalent circuits,Real and reactive power control,Short and medium length transmission lines Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 MIDTERM Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Long transmission line theory, equivalent network of a long line, power flow, transmission line transients Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Long transmission line theory, equivalent network of a long line, power flow, transmission line transients Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Branch and node admittances, mutually coupled branches,Modification of Ybus, the network incidence matrix, Kron reduction, Bus admittance and impedance matrices, Solution of network equations Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Branch and node admittances, mutually coupled branches,Modification of Ybus, the network incidence matrix, Kron reduction, Bus admittance and impedance matrices, Solution of network equations Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Gaussian elimination, LU factorization, Thevenin's theorem and Zbus, Power flow analysis, solution of power flow equations, The Gauss-Seidel method, The Newton-Raphson method, regulating transformers Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Gaussian elimination, LU factorization, Thevenin's theorem and Zbus, Power flow analysis, solution of power flow equations, The Gauss-Seidel method, The Newton-Raphson method, regulating transformers Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Gaussian elimination, LU factorization, Thevenin's theorem and Zbus, Power flow analysis, solution of power flow equations, The Gauss-Seidel method, The Newton-Raphson method, regulating transformers Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-J. Grainger and W.D. Stevenson, “Power System Analysis”, McGraw Hill, 1994.
2-O.I. Elgerd, “Electric Energy System Theory: An introduction”, McGraw Hill, 1982.
3-B.M. Weedy, “Electric Power Systems”, John Wiley, 1979.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Elektrik güç kavramlarını öğrenir Transformatörlerin ve senkron makinelerin kararlı durum modellemesi ve çalışması. Birim başına sistem. - İletim hattı kararlı durumu ve geçici analiz. - Veri yolu kabul modellemesi ve güç sistemlerinin analizi. - Güç akışı problemi ve çözümü.1 (5)
2 Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler, becerilerini geliştirmiş olacaklar: Güç sistemlerinin tasarımı. Güç sisteminin çalışması.1 (2)
3 Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler, Enerji sorunları, elektrik güç sistemlerinin karmaşıklığı ve maliyeti konularında değer ve tutumlara karşı takdir ve saygılarını geliştirmiş olacaklardır.1 (2)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 4.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.