Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
POWER GENERATION, TRANSMISSION AND DISTRIBUTION TEL401 4 7 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. CHINEDU FRANK OKWOSE
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 40
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 15
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 15
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Elektrik enerjisi üretimine giriş, enerji santralleri ve elektrik ekonomisi, frekans ve gerilim kontrolü, koruma koordinasyonu. Orta ve alçak gerilim dağıtım sistemlerinde gerilim düşümü hesapları. Hat ve kablo kesit seçimi kriterleri. Telafisi. Şebeke arızaları ve kısa devre akım hesapları. Bu dersin amacı elektrik enerjisi üretimini tanıtmak ve santrallerin çalışma prensiplerini anlamak, güç dağıtım sistemlerinin tasarım aşamalarını ve dağıtım sistemi analizi için temel araçları öğretmektir.
Dersin İçeriği elektrik enerjisi üretimi, enerji santralleri ve elektrik ekonomisi, frekans ve gerilim kontrolü, koruma koordinasyonu. Orta ve alçak gerilim dağıtım sistemlerinde gerilim düşümü hesapları. Hat ve kablo kesit seçimi kriterleri. Telafisi. Şebeke arızaları ve kısa devre akım hesapları.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Enerji Üretimi ve İletimi, elektrik ve güç mühendisliği ile ilgili en önemli derstir ve Enerji Sektöründe kullanılır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Fosil, nükleer ve su güç kaynaklarından elektrik üretiminin temel prensiplerini açıklar.
2 Güç aktarımı ve dağıtımının temel prensiplerini üretim noktasından kullanıcıya açıklar.
3 Transformatör tasarımını, çalışma karakteristiklerini ve uygulamalarını analiz eder.
4 Elektriğin iletimi ve dağıtımı için kullanılan cihaz ve malzemeleri tartışır.
5 Güç sistemlerinin korunmasını açıklar.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Introduction to power plants, primary energy materials, power plant types, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Basics of electric economy, energy generation and consumption Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Construction and organization, determination of location and type of a power plant Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Cost of electrical energy calculations Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Economic Dispatch: Formulation Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 OPTIMUM SCHEDULING OF SYSTEM LOAD BETWEEN PLANTS Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Midterm Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Introduction to Transmission Lines. Selection of network components; selection criteria for cross-section of lines and cables Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Series Impedances of Transmission Lines Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Line Inductance, Capacitance and Resistances Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Conductor Bundling Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Transmission Tower Configurations Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Transposition and Line Transposition Problems Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-T. Gönen, Electric Power Distribution System Engineering, Second Edition, CRC Press, 2007, ISBN-13: 978-1420062007.
RECOMMENDED READING
2-A. A. Salam, Electric Distribution Systems (IEEE Press Series on Power Engineering), Wiley, John & Sons, Inc., 2011, ISBN-13: 978-0470276822
3- J. L. Kirtley, Electric Power Principles: Sources, Conversion, Distribution and Use, John Wiley & Sons, Inc. , 2010, ISBN-13: 978-0470686362

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Fosil, nükleer ve su güç kaynaklarından elektrik üretiminin temel prensiplerini açıklar.1 (3)
2 Güç aktarımı ve dağıtımının temel prensiplerini üretim noktasından kullanıcıya açıklar.1 (2)
3 Transformatör tasarımını, çalışma karakteristiklerini ve uygulamalarını analiz eder.1 (3)
4 Elektriğin iletimi ve dağıtımı için kullanılan cihaz ve malzemeleri tartışır.1 (3)
5 Güç sistemlerinin korunmasını açıklar.1 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.