DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişilik kuramları ile ilgili temel kavramsal bilgileri tanır; ilgili kuramsal bilgilere ve farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahip olur. | | | | | | X |
2 |
Kişilik kuramcılarını ve öne çıkan bakış açılarını değerlendirir. | X | | | | | |
3 |
Kişiliğin geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. | X | | | | | |
4 |
Psikolo bilimi ile ilgili farklı kuramsal yaklaşım ve bakış açılarına (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ait temel bilgilere sahiptir. | X | | | | | |
5 |
Genel psikoloji tarihi hakkında bilgi sahibidir; psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. | X | | | | | |
6 |
Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar. | X | | | | | |
7 |
Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. | X | | | | | |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilimsel araştırma deseni oluşturma, veri toplama, yorumlama, ilgili istatistik tekniklerini kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | | | | | | X |
2 |
Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir ve diğer bilimsel alanlarla olan bağlantılarını kurabilir. | X | | | | | |
3 |
Psikolojik değerlendirme araçlarının temel ilkelerini bilir; değerlendirme araçlarıyla ilgili temel düzey bilgilere sahip olur ve temel düzey görüşme becerisi kazanır. | X | | | | | |
4 |
Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur. | X | | | | | |
5 |
Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir. | X | | | | | |
6 |
Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır. | X | | | | | |
7 |
Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. | X | | | | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. | | | | | | X |
2 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir. | X | | | | | |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. | X | | | | | |
2 |
Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler. | X | | | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişilik kuramlarının uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. | X | | | | | |
2 |
Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir. | X | | | | | |
3 |
Kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | | | | | |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki sorumluluk ve etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır. | X | | | | | |
2 |
Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. | X | | | | | |
3 |
Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | | | | | |