Türkçe


PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
DENEYSEL PSİKOLOJİ I PSI205 2 3 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciye Deneysel Psikolojinin farklı alanlarını ve uygulamalarını tanıtmaktır. Bir başka ifadeyle bu dersin amacı, teorileri, hipotezlerin formülasyonunu, işlemsel tanımları, değişkenleri ve ölçüm ölçeklerini içeren deneysel psikolojinin yöntem ve kavramlarını tanıtmaktır. . Ek olarak,bu dersle öğrencilerin farklı deneysel ve deneysel olmayan araştırma yöntemlerini anlamalarını ve bu yöntemleri ne zaman uygulayacaklarını ve farklı tasarımlardan ne gibi çıkarımlar yapılabileceğini öğrenmelerini sağlayacağız. Sonunda, farklı deneysel tasarımlardan gelen verileri analiz etme ve yorumlama yöntemlerini keşfedeceğiz. Ders yarı yılı boyunca çeşitli ve güncel psikolojik araştırmalar incelenecektir. Nihayetinde amacımız, öğrencinin çeşitli konulardaki mevcut kanıtları incelemek ve yeni fikirler üretmek ve bu fikirleri test etmenin yollarını bulmak için gerekli olan temel araçları inceleme becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu derste araştırmanın temelleri ve deneysel psikolojinin temel ilkeleri ve uygulamaları ele alınacaktır. Bu başlık altında psikofizik,algı,dikkat,sürdürme ve kayma,koşullanma,sosyal psikoloji ve insan etkeni konuları vardır. Bilimsel psikolojiyle dünyayı tanıma, merak,inanç oluşturma,kuram, tümevarım ve tümdengelim konuları ele alınacaktır. Araştırmaa teknikleri ve gözlem başlığı altın ise gözlem, doğal gözlem, vaka çalışması, soru forrmları,anket vb.korelatif yaklaşımlar incelenecektir.Deneyler başlığı altında deneyler,değişkenler,deney desenleri,kontrol koşulları,(quasi) yarı deneysel desenler üzerinde durulacaktır. Etik sorunlar ve etik kurallar, mahremiyet,hileli deneyler vb. konular da ele alınacaktır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Dogmatik bilginin bilimsel bilgiden daha fazla itibar gördüğü ülkemizde güçlü bilimsel bilgilerin, sezgi,önyargı,sanı,telkin-telkin yoluyla elde edilen bilgilerden daha itibarlı ve etkin olmasını ve bir bilim insanı olarak psikoloğun saf bilime olan inancını güvenilir bir şekilde ortaya koymasını sağlayacaktır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.