|
|
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
DENEYSEL PSİKOLOJİ I |
PSI205 |
2 |
3 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğrenciye Deneysel Psikolojinin farklı alanlarını ve uygulamalarını tanıtmaktır. Bir başka ifadeyle bu dersin amacı, teorileri, hipotezlerin formülasyonunu, işlemsel tanımları, değişkenleri ve ölçüm ölçeklerini içeren deneysel psikolojinin yöntem ve kavramlarını tanıtmaktır. . Ek olarak,bu dersle öğrencilerin farklı deneysel ve deneysel olmayan araştırma yöntemlerini anlamalarını ve bu yöntemleri ne zaman uygulayacaklarını ve farklı tasarımlardan ne gibi çıkarımlar yapılabileceğini öğrenmelerini sağlayacağız. Sonunda, farklı deneysel tasarımlardan gelen verileri analiz etme ve yorumlama yöntemlerini keşfedeceğiz. Ders yarı yılı boyunca çeşitli ve güncel psikolojik araştırmalar incelenecektir. Nihayetinde amacımız, öğrencinin çeşitli konulardaki mevcut kanıtları incelemek ve yeni fikirler üretmek ve bu fikirleri test etmenin yollarını bulmak için gerekli olan temel araçları inceleme becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste araştırmanın temelleri ve deneysel psikolojinin temel ilkeleri ve uygulamaları ele alınacaktır. Bu başlık altında psikofizik,algı,dikkat,sürdürme ve kayma,koşullanma,sosyal psikoloji ve insan etkeni konuları vardır. Bilimsel psikolojiyle dünyayı tanıma, merak,inanç oluşturma,kuram, tümevarım ve tümdengelim konuları ele alınacaktır. Araştırmaa teknikleri ve gözlem başlığı altın ise gözlem, doğal gözlem, vaka çalışması, soru forrmları,anket vb.korelatif yaklaşımlar incelenecektir.Deneyler başlığı altında deneyler,değişkenler,deney desenleri,kontrol koşulları,(quasi) yarı deneysel desenler üzerinde durulacaktır. Etik sorunlar ve etik kurallar, mahremiyet,hileli deneyler vb. konular da ele alınacaktır. |
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Dogmatik bilginin bilimsel bilgiden daha fazla itibar gördüğü ülkemizde güçlü bilimsel bilgilerin, sezgi,önyargı,sanı,telkin-telkin yoluyla elde edilen bilgilerden daha itibarlı ve etkin olmasını ve bir bilim insanı olarak psikoloğun saf bilime olan inancını güvenilir bir şekilde ortaya koymasını sağlayacaktır. |
|