Türkçe


PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I PSI201 0 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı yaşam boyu gelişim yaklaşımının temel özelliklerini ve döllenme ile ergenlik arasındaki her bir gelişim dönemine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişiklikleri açıklamaktır.
Dersin İçeriği Yaşam boyu gelişim bakış açısı ile gelişim psikolojisi alanının içerdiği temel kavramlar, araştırma yöntemleri, davranışın gelişimini açıklamaya yönelik kuramsal yaklaşımlar ve son olarak da doğum öncesi gelişimden ergenliğe kadar olan sürede her bir yaşam evresine özgü fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişmeler ve özellikler hakkında temel bilgi aktarılmaktadır. Gelişim psikolojisi alanındaki güncel araştırmaların öğrenciler tarafından okunması ve sınıf ortamında sunulması da dersin içeriğinde yer almaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Gelişim Psikoloji 1 dersi kapsamında öğrenilen bilgiler, kliniklerde çocuklar ile çalışacak kişilere temel kuramsal bilgileri sağlar. Ayrıca çocuk esirgeme kurumlarında çalışacak olan mezunlara çocukluk süreçler hakkında bilgi sunar. Bu bilgiler sayesinde çocuk ile çalışacak mezunlar, alanda araştırmalar yapabilir ve gelişimsel süreçlerdeki olumlu ya da olumsuz durumların tespitini yapabilir hale gelir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim arasındaki farklılıkları açıklayabilecektir
2 Doğum öncesi ve sonrası, çocukluk dönemi ve ergenlik gelişimini farklı kuramlara göre tanımlayabileceklerdir.
3 Erikson, Freud ve Piaget’nin gelişimsel kuramlarını karşılaştırabilecektir.
4 Bebeklikte dünyayı keşfederken kullandığı refleksleri, kaba motor ve ince motor gelişimini açıklayabilecektir.
5 Bebeklikte öğrenme, bilişsel gelişimi, dil gelişimini, duygusal gelişimi ve bağlanma süreçlerini ifade edebileceklerdir
6 Erken çocuklukta bilişsel gelişimi, dil gelişimini, duygusal gelişimi yansıra ahlak ve cinsiyet gelişimini tanımlayabileceklerdir
7 Okul öncesi çocuklukta duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini ebeveynler ve arkadaşlar bağlamında tartışabileceklerdir

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Gelişim Psikolojisinin Temel Konuları
Gelişim kuramları
Yaşam boyu gelişimde araştırma
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Gelişimin genetik temelleri
Kalıtım ve çevre etkileşimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Doğum öncesi gelişim ve doğum Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Bebeklikte fiziksel gelişim. Fiziksel Psikomotor Gelişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Bebeklikte bilişsel gelişim. Algısal Gelişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Bebeklikte sosyo-duygusal gelişim. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 İlk çocuklukta fiziksel gelişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 İlk çocuklukta bilişsel gelişim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 ARA SINAV Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 İlk çocuklukta sosyoduygusal gelişim.
Dil Gelişimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Orta ve geç çocuklukta fiziksel gelişim.
Kişilik Gelişimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Orta ve geç çocuklukta bilişsel gelişim.
Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri Kavramı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Orta ve geç çocuklukta sosyoduygusal gelişimİ
Toplumsal İlişkilerin Gelişimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel tekrar
Makale sunumları ve ödev teslimi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1. Yaşam Boyu Gelişim, John W. SANTROCK, ( 2016) Çeviri Editörü Prof. Dr. Galip YÜKSEL, Nobel Yayın, Ankara,
2. Ergenlik, , John W. SANTROCK, Çeviri Editörü Doç. Dr. Diğdem Müge SİYEZ, Nobel Yayın, Ankara. 3. Sayıl, M. ( ) Gelişim Psikolojisi- I-II, 4. Yazgan, i. Bilginay, M. (2018) Bebeklik-Ergenlik Gelişim, 5. Bekir O. (2017) Gelişim Psikolojisi-ı I, . 6.Gürgan, U. (2019) Gelişim Psikolojisi, Yetişkinlik Yaşlılık Ölüm 7. DERS NOTLARI

Y. kitaplar: Yeşilyaprak, B. (201..) Gelişim Ve Öğrenme Psikolojisi ,. Bekir O. (2017) Gelişim Psikolojisi- II, Yetişkinlik Yaşlılık Ölüm

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kişilik kuramları ile ilgili temel kavramsal bilgileri tanır; ilgili kuramsal bilgilere ve farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahip olur. X
2 Kişilik kuramcılarını ve öne çıkan bakış açılarını değerlendirir. X
3 Kişiliğin geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. X
4 Psikolo bilimi ile ilgili farklı kuramsal yaklaşım ve bakış açılarına (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ait temel bilgilere sahiptir. X
5 Genel psikoloji tarihi hakkında bilgi sahibidir; psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. X
6 Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar. X
7 Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel araştırma deseni oluşturma, veri toplama, yorumlama, ilgili istatistik tekniklerini kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. X
2 Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir ve diğer bilimsel alanlarla olan bağlantılarını kurabilir. X
3 Psikolojik değerlendirme araçlarının temel ilkelerini bilir; değerlendirme araçlarıyla ilgili temel düzey bilgilere sahip olur ve temel düzey görüşme becerisi kazanır. X
4 Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur. X
5 Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir. X
6 Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır. X
7 Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. X
2 Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. X
2 Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Kişilik kuramlarının uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. X
2 Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir. X
3 Kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki sorumluluk ve etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır. X
2 Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. X
3 Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim arasındaki farklılıkları açıklayabilecektir
2 Doğum öncesi ve sonrası, çocukluk dönemi ve ergenlik gelişimini farklı kuramlara göre tanımlayabileceklerdir.
3 Erikson, Freud ve Piaget’nin gelişimsel kuramlarını karşılaştırabilecektir.
4 Bebeklikte dünyayı keşfederken kullandığı refleksleri, kaba motor ve ince motor gelişimini açıklayabilecektir.
5 Bebeklikte öğrenme, bilişsel gelişimi, dil gelişimini, duygusal gelişimi ve bağlanma süreçlerini ifade edebileceklerdir
6 Erken çocuklukta bilişsel gelişimi, dil gelişimini, duygusal gelişimi yansıra ahlak ve cinsiyet gelişimini tanımlayabileceklerdir
7 Okul öncesi çocuklukta duygusal gelişimi ve kişilik gelişimini ebeveynler ve arkadaşlar bağlamında tartışabileceklerdir

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.