Türkçe


ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SOCIOLOGY SOC105 1 1 3+0 3.0 3.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üye. DEVRİM ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. İLKE GÜRDAL
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı The course makes an introduction to the discipline of sociology and gives the outline of major sociologists and social approaches. The course intends to familiarize the participants to the main sociologcal schools or writers relevant to sociology. The course is focusing on the areas of sociology such as culture, socialization, societies and social networks, deviance and social control, social stratifation, sex and gender, race and ethnicity, Marriage and family.
Dersin İçeriği 1. Introduction 2. The Sociological Perspective 3. Culture 4. Socialization 5. Societies and Social Networks 6. Deviance and Social Control 7. Social Stratification 8. Sex and Gender 9. Race and Ethnicity 10. Marriage and Family
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Sociology has been one of the basic disciplines in social sciences. While the courses of International Relations (IR) focuses on the issues with an international dimension, sociology tries to understand domestic issues of the people. In the international relation department, the studies sometimes bases on local issues where they are utmost important to understand the global world. In short sociology has been one of the sources that International Relations is benefited.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 1 Sınıf, etnisite, tolumsal cinsiyet, seçkin, kitle ve diğer toplumsal kategorileri bazında siyasal aktörlerin davranışlarını analiz etmek.
2 2 Siyasi eylemlerin temelinde yer alan ideolojileri ve ütopik vizyonları tanımlamak.
3 3 Siyasetin bilgi toplumu, küreselleşme, yerelleşme gibi eğilimler tarafından nasıl etkilendiğini açıklamak.
4 4 Sosyal aktörlerin ve yapıların ekonomi, politika, refah, eğitim, sağlık, adalet, savunma, dış politika, ve benzeri konuları nasıl etkilediğini analiz etmek.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1. Hafta: Giriş; Sosyolojik Bakış Açısı
James M. Henslin - Sociology_ Core Concepts- (2014)
2 2. Hafta: Sosyolojik Bakış Açısı; Kültür
1. The Sociologycal Perspective
3 3. Hafta: Kültür
2. Culture
4 4. Hafta: Kültür; Sosyalleşme
3. Socialization
5 5. Hafta: Sosyalleşme
3. Socialization
6 6. Hafta: Toplumlar ve Sosyal Ağlar
4. Social Structure & Social Interaction
7 7. Hafta: Toplumlar ve Sosyal Ağlar
5. Societies to Social Networks
8 8. Hafta: Sapma ve Sosyal Kontrol
6. Deviance & Social Control
9 9. Hafta: Sapma ve Sosyal Kontrol Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 10. Hafta: Sosyal Tabakalaşma
7. Global Stratification
11 11. Hafta: Sosyal Tabakalaşma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 12. Week: Cinsiyet
8. Sex & Gender
13 13. Hafta: Irk ve Etnisite
9. Race & Ethnicity
14 14. Week: Irk ve Etnisite Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
James M. Henslin - Sociology_ Core Concepts- (2014)
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler
Sociology Part 5: Socialization
Deviance and Social Control
Introduction to Sociology - Culture
Social Stratification: Crash Course Sociology
Introduction to Sociology - Gender, Sex, and Sexuality
What is Sociology and Sociology of Marriage and the Family
Sociology 10.1 Lecture - Race, Ethnicity, And Minority Groups
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkiler kuramlarını ve uygulamalarını kavrar. X
2 Küresel ve uluslararası sorunları analiz eder. X
3 Uluslararası ilişkilerin temel ilke ve kavramlarını tanımlar. Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler disiplinini sosyoloji ile ilişkilendirir. X
4 Dünya, Türkiye ve Kıbrıs siyasal tarihini kavrar. Uluslararası örgütlerin yapı ve işleyişini analiz eder. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Akademik ve mesleki beklentilere uygun olarak rapor hazırlar. X
2 Alanı ile ilişkili kavramları, diğer sosyal bilim alanlarındaki karşılıklarıyla ilişkilendirir. X
3 Alanında stratejik çözümler geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay ve olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar. Alanıyla ilgili konulara çevre bilinciyle tepki verir. X
2 Alanıyla ilgili konularda zaman yönetimi yapar. Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanla ilgili yeni teorik yaklaşımları takip eder. X
2 Alanla ilgili yeni kaynaklara erişir. X
3 Alanıyla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar. X
2 Takım çalışması ve iş bölümü yapar. Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak kullanır. İstatistik bilgisini paket programları dahilinde uygular. Diplomatik yazışma yöntemlerini kullanır. Küresel ve uluslararası çevre sorunlarını çözümler. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 1 Sınıf, etnisite, tolumsal cinsiyet, seçkin, kitle ve diğer toplumsal kategorileri bazında siyasal aktörlerin davranışlarını analiz etmek.
2 2 Siyasi eylemlerin temelinde yer alan ideolojileri ve ütopik vizyonları tanımlamak.
3 3 Siyasetin bilgi toplumu, küreselleşme, yerelleşme gibi eğilimler tarafından nasıl etkilendiğini açıklamak.
4 4 Sosyal aktörlerin ve yapıların ekonomi, politika, refah, eğitim, sağlık, adalet, savunma, dış politika, ve benzeri konuları nasıl etkilediğini analiz etmek.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 20
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 1 % 30
Rapor Sunma 1 % 20
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 1 1
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 71
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 1 1 1
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
Genel Toplam - - 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 3.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.