Türkçe


ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTON TO INTERNATONAL RELATIONS I INR101 1 1 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üye. İLKE GÜRDAL
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. İLKE GÜRDAL
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı The basic knowledge, skills and competencies that the International Relations Program aims to provide to its students are to evaluate political, historical, social and economic developments at the regional and global level; to explain the relations between states and international organizations; recognize international cooperation and international problem solving mechanisms and methods. The purpose of the course is to provide students with the conceptual and theoretical knowledge related to the field and the multi-dimensional evaluation competence considering the complex dynamics of globalization and international relations.
Dersin İçeriği Subject and scope of International Basic Concepts of International Relations: Politics, State and Sovereignty Basic Concepts of International Relations: Diplomacy, the actors of International Relations Basic Concepts of International Relations: Peace Basic Concepts of International Relations: War Basic Concepts of International Relations: Crisis Midterm Exam Basic Concepts of International Relations: Imperialism, Globalization Basic Concepts of International Relations: Interest Basic Concepts of International Relations: Power Basic Concepts of International Relations:Security Overview
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 -

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1. J Kenneth N. Waltz., Theory of International Politics,
2. Paul Viotti and Mark Kauppi, International Relations and World Politics,
3. Chris Brown and Kirsten Ainley, Understanding International Relations,
4. Bruce Russett, Harvey Starr, David Kinsela, World Politics
5. Eric, Hobsbawm, The Age of Extremes: A History of the World, 1914-1991
6. Scott Burchill, Theories of International Relations
7. John T. Rourke, International Politics on the World Stage.
8. Alexander Wendt, Social Theory of International Politics
9. Tim Dunne., Milja Kurki., Steve Smith, International Relations Theory, Discipline and Diversity.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkiler kuramlarını ve uygulamalarını kavrar. X
2 Küresel ve uluslararası sorunları analiz eder. X
3 Uluslararası ilişkilerin temel ilke ve kavramlarını tanımlar. Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler disiplinini sosyoloji ile ilişkilendirir. X
4 Dünya, Türkiye ve Kıbrıs siyasal tarihini kavrar. Uluslararası örgütlerin yapı ve işleyişini analiz eder. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Akademik ve mesleki beklentilere uygun olarak rapor hazırlar. X
2 Alanı ile ilişkili kavramları, diğer sosyal bilim alanlarındaki karşılıklarıyla ilişkilendirir. X
3 Alanında stratejik çözümler geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay ve olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar. Alanıyla ilgili konulara çevre bilinciyle tepki verir. X
2 Alanıyla ilgili konularda zaman yönetimi yapar. Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanla ilgili yeni teorik yaklaşımları takip eder. X
2 Alanla ilgili yeni kaynaklara erişir. X
3 Alanıyla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar. X
2 Takım çalışması ve iş bölümü yapar. Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak kullanır. İstatistik bilgisini paket programları dahilinde uygular. Diplomatik yazışma yöntemlerini kullanır. Küresel ve uluslararası çevre sorunlarını çözümler. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 60
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 2 % 40
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 12 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 68
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 24 24
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 15 15
Kısa Sınav 2 2 4
Kısa Sınav Hazırlığı 2 6 12
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 58
Genel Toplam - - 126
Toplam İş Yükü / 25.5 4.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.