Türkçe


İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MACROECONOMICS ECO202 2 4 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 70
Uzmanlık / Alan Dersi % 30
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı 1. Orta düzey makroekonomik kavram ve fikirleri öğrencilere tanıtmak. 2. Makroekonomik teori ve politika alanlarında eleştirel düşünmeyi teşvik etmek. 3. Makroekonomik değişkenleri kavrayabilme ve yorumlayabilme. 4. Devletin ekonomideki rolünü anlamak. 5. Politikaların ekonomi üzerindeki etkisini değerlendirmek.
Dersin İçeriği Ekonomik örgütlenme, milli gelir muhasebesi, ekonomik büyüme ve dalgalanmalar, enflasyon, işgücü piyasası, para ve para politikası, hükümet ve kamu ekonomisi, uluslararası ticaret gibi konuları içeren ekonominin bir bütün olarak tanıtılması. Ders, toplam makroekonomik değişkenlerdeki seviye ve değişimin belirleyicilerini ve ölçümlerini açıklamak için teorik araçların kullanımını kapsamaktadır. Bu dersin amaçlarından biri, en önemli makro iktisat teorileri (Keynesyen ve klasik yaklaşımlar incelenmiştir) hakkında temel bilgiler vermektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Meslekte kilit konumda bir disiplindir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Ders sonunda öğrenciler: Makroekonomik sonuçları analiz eder.
2 Makroekonomik politikaların uygulandığı ana kurumları tanımlar.
3 AD / AS ve IS / LM modellerini açıklar.
4 İş Çevrimlerinin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar.
5 Ekonominin uluslararasılaşmasının sonuçları nasıl değiştirdiğini anlar.
6 Dış gelişmelerin iç ekonomiyi nasıl etkileyebileceğini anlar.
7 İktisadi analizde temel matematik işlemlerini yapar.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Makroekonomiye Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ulusal Ekonominin Ölçümü ve Yapısı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Verimlilik, Çıktı ve İstihdam Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Üretim Tüketimi, Tasarruf ve Yatırım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Açık Ekonomide Tasarruf ve Yatırım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Uzun Dönem Ekonomik Büyüme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 İş döngüleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 IS-LM / AD-AS Modeli: Makro Analiz Çerçevesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Klasik İş Döngüsü: Pazar Takas Makroekonomisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Keynesçilik: Ücret ve Fiyat Katılığının Makroekonomisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İşsizlik ve Enflasyon Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Döviz Kurları, İş Çevrimleri, Açık Ekonomide Politika Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Para Politikası ve Merkez Bankası
Devlet Harcamaları ve Finansmanı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Andrew B.Abel,Ben S. Bernanke,Dean Croushore. Macroeconomics. 7th edition. Pearson.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramlarını kavrar. X
2 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri analiz eder. X
3 İşletme operasyonlarının teorik çerçevesini kavrar X
4 Ulusal ve uluslararası işletme yönetiminin temellerini kavrar X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal ekonomik sistemlerin işleyişinde işletmelerin rollerini kavrar. X
2 İşletmeler arasındaki ilişkilerde dış çevrede yer alan paydaşların etkilerini ve katkılarını analiz eder. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Girişimci bir ruhla işletmecilik faaliyetlerini organize eder. X
2 Ulusal ve küresel rekabet ortamında bir işletmenin problemlerini hızlı ve etkin bir şekilde çözer. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmelerde planlama,organizasyon,operasyon,koordinasyon ve denetim fonksiyonlarını yönetir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Tüm paydaşlarla etin ve sürekli ir aktif ilişkigeliştirir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmede etik ve moral değerlere bağlı davranış gösterir X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Ders sonunda öğrenciler: Makroekonomik sonuçları analiz eder. 1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
2 Makroekonomik politikaların uygulandığı ana kurumları tanımlar.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
3 AD / AS ve IS / LM modellerini açıklar.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
4 İş Çevrimlerinin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
5 Ekonominin uluslararasılaşmasının sonuçları nasıl değiştirdiğini anlar. 1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
6 Dış gelişmelerin iç ekonomiyi nasıl etkileyebileceğini anlar.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)
7 İktisadi analizde temel matematik işlemlerini yapar.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 7 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 1 % 20
Ödev Değerlendirme 3 % 40
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 5 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 5 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 6 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 1 3 3
Laboratuar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 3 8 24
Proje Hazırlama 1 6 6
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 131
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 22
Genel Toplam - - 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.