Türkçe


İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STATISTICS II STT202 3 6 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Tanımsız
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Tanımsız
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. HATİCE İMAMOĞLU
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin ana amacı, ekonomik araştırmalarda kullanılabilecek basit ve çok değişkenli istatistik yöntemlerin uygulamalı olarak öğretilmektir.
Dersin İçeriği Dersin içeriği: Basit ve çoklu regresyon, basit ve kısmi korelasyon, katsayıların anlamlılık testleri, tahminler ve güven aralıklarının elde edilmesi
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı İktisadi konularda araştırma yapabilmek için gerekli olan istatiski bilgilerin öğretilmesi

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Basit, çoklu ve kısmi korelasyon katsayılarını hesaplar.
2 Ekonomik verilere basit regresyon analizi yapar.
3 Parametrelerin anlamlılık testlerini yapar.
4 Ekonomik verilere ilişkin tahmin yapar.
5 Çok değişkenli istatistik yöntemleri işletme problemlerinde kullanır.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Basit regresyon modeli Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Çoklu regresyon modeli Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Genel Doğrusal Model [matriksli biçim] Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Tahmin edici özellikler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 İstatistiki testler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Varyans analizi ve determinasyon Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Gösterge değişiklilerinin gösterilmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Genel doğrusal model yardımıyla öngörü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Öngörülü seçim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Öngörü aralığı öngörü etkinliği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İndirgenmiş regresyonda denge aralığı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Kısmi korelesyon, kısmi korelesyon genelleştirmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Basit, kısmi, ve çoklu korelesyonlar arasındaki ilişkiler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Rossman, Allan J. and Chance, Beth L., Workshop Statistics, Second Edition,2007
2- Ross Sheldon, Introduction to Probability and Statistics for Engineers and Scientists, Academic Press, Fourth Edition,2009

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramlarını kavrar. X
2 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri analiz eder. X
3 İşletme operasyonlarının teorik çerçevesini kavrar X
4 Ulusal ve uluslararası işletme yönetiminin temellerini kavrar X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal ekonomik sistemlerin işleyişinde işletmelerin rollerini kavrar. X
2 İşletmeler arasındaki ilişkilerde dış çevrede yer alan paydaşların etkilerini ve katkılarını analiz eder. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Girişimci bir ruhla işletmecilik faaliyetlerini organize eder. X
2 Ulusal ve küresel rekabet ortamında bir işletmenin problemlerini hızlı ve etkin bir şekilde çözer. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmelerde planlama,organizasyon,operasyon,koordinasyon ve denetim fonksiyonlarını yönetir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Tüm paydaşlarla etin ve sürekli ir aktif ilişkigeliştirir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmede etik ve moral değerlere bağlı davranış gösterir X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Basit, çoklu ve kısmi korelasyon katsayılarını hesaplar.1 (1), 2 (3)
2 Ekonomik verilere basit regresyon analizi yapar.1 (1), 2 (3), 3 (2)
3 Parametrelerin anlamlılık testlerini yapar.1 (1), 2 (3), 4 (3), 6 (3)
4 Ekonomik verilere ilişkin tahmin yapar.1 (1), 2 (3)
5 Çok değişkenli istatistik yöntemleri işletme problemlerinde kullanır.1 (1), 2 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 2 % 90
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 1 % 10
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 3 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 3 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 4 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 1 7 7
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 133
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 2 1 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 16
Genel Toplam - - 149
Toplam İş Yükü / 25.5 5.8
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.