Türkçe


İŞLETME BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PARA VE BANKACILIK EKO403 4 7 3+0 3.0 6.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Hayır
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 40
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 40
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin finansal sistemi anlamalarını ve finansal piyasalardaki gelişmelerle trendlerin sektörler ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz edip yorumlayabilmelerini hedeflemektedir. Ayrıca, bu ders öğrencilerin MB politika değişikliklerin ve bunların finansal/ekonomik yansımalarının üstesinden gelebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders faiz oranları, para ve finansal sistem, finansal kurumlar ve piyasalar, faiz oranları, tahvil ve hisse senetleri piyasası konularında temel bilgileri öğrencilere verdikten sonra banka yönetiminde önemli konuları işleyecektir. Ayrıca, para arzının belirlenmesi ve para piyasasında denge, MB bağımsızlığı, .para politikasının amaç ve araçları ile parasal aktarım mekanizmalarını etraflıca işleyecektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Para, finansal sistem, finansal kurumlar ve piyasaları tanıyacaklar.
2 En iyi finansal yatırım ve finansman alternatiflerini seçebilecekler.
3 Faiz oranlarını etkin biçimde kullanabilecek ve gelecekteki faiz oranlarını tahmin edebilecekler.
4 Tahvil ve hisse senetlerini değerleyebilecekler.
5 Banka yönetimini gerçekleştirebilecekler.
6 MB'nin ekonomi üzerindeki rolünü öğrenecek ve MB'nin para politikalarındaki değişikliklerinin bankalar ve işyerleri üzerindeki etkilerini belirleyebilecekler.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Para ve Finansal Sistem Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Finansal Kurumlar ve Piyasalar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Faiz Oranları ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Tahvil Piyasası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Hisse Senetleri Piyasası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Bankacılık Sektörü ve Banka Yönetimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Para Arzının Belirlenmesi ve Para Piyasasında Denge Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 MB Bağımsızlığı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Para Politikası Rejimleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 MB Para Politikası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Parasal Aktarım Mekanizmaları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Para Politikasının Amaçları, Araçları ve Finansal Stabilite Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Uslu Ç., Özatay F., "Para ve Banka", Anadolu Ü. Yayınları, 2012.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramlarını kavrar. X
2 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri kavrar. X
3 İşletme faaliyetlerinin kuramsal çerçevelerini çizer. X
4 Ulusal ve uluslararası işletmecilik bağlamındaki vakaların ardında yatan temel olguları kavrar. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Ulusal ve uluslararası işletmecilik bağlamındaki vakaların kapsadığı olguların arasındaki neden-sonuç ilişkilerini açıklar. X
2 İşletmecilikle ilgili popüler konularda çözümlemeler yapar. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal ekonomik sistemlerin işleyişinde işletmelerin rollerini kavrar. X
2 İşletmeler arasındaki ilişkilerde dış çevrede yer alan paydaşların etkilerini ve katkılarını analiz eder. X
3 İşletme içi paydaşlar arasında karşılıklı güç ve çıkar ilişkilerini analiz eder. X
4 İşletme faaliyetleri arasındaki entegrasyonun dayandığı teknik ve sosyal boyutları çözümler. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Girişimci bir ruhla işletmecilik faaliyetlerini organize eder. X
2 Ulusal ve küresel rekabet ortamında bir işletmenin problemlerini hızlı ve etkin bir şekilde çözer. X
3 Elde ettiği bilgi ve yetenek birikimini kullanarak sanayiye yönelik yenilikçi ve yaratıcı nitelikli projeler geliştirir. X
4 Ekonomi ve işletmecilik konularındaki gelişmeleri takip ederek bilgi ve yetenek birikimini sürekli güncel tutar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletme yönetiminin planlama, organizasyon, yürütme, koordine etme ve denetleme fonksiyonlarını geliştirir. X
2 Bir işletmenin yapısı ve işleyişine uygun olacak şekilde faaliyetleri geliştirir. X
3 İşletmecilik ortamındaki koşulların değişimlerine paralel olarak yeni koşullara uyum sağlayacak davranış tarzlarını benimser. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilik mesleğinde yer alan diğer paydaşlarla etkin ve sürekli bir iletişim kurar. X
2 Bilgi işlem teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak problem çözer. X
3 İngilizceyi etkin ve akıcı bir şekilde iletişim gerçekleştirmek üzere kullanır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilikle ilgili ahlak ve etik kavramlarına uygun hareket eder. X
2 İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini analiz eder. X
3 İşletmecilik konularındaki yenilikçi ve yaratıcı düşünceleri uygular. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Para, finansal sistem, finansal kurumlar ve piyasaları tanıyacaklar.
2 En iyi finansal yatırım ve finansman alternatiflerini seçebilecekler.
3 Faiz oranlarını etkin biçimde kullanabilecek ve gelecekteki faiz oranlarını tahmin edebilecekler.
4 Tahvil ve hisse senetlerini değerleyebilecekler.
5 Banka yönetimini gerçekleştirebilecekler.
6 MB'nin ekonomi üzerindeki rolünü öğrenecek ve MB'nin para politikalarındaki değişikliklerinin bankalar ve işyerleri üzerindeki etkilerini belirleyebilecekler.

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 6.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.