Türkçe


TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ EGT222 2 4 2+0 2.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanışma, dersin ve sürecin tanıtılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel kavramlar, insan hakları ve demokrasi düşüncesinin felsefi temelleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 İnsan hakları ve demokrasinin tarihi gelişimi, insan hakları ve devlet Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Kıbrıs adasında insan hakları ihlalleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Modern toplumlarda insan hakları yaklaşımları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Dünyadaki insan hakları ihlallerine bakış Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Yeni Dünya İletişim Düzeni ve insan hakları ilişkisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara sınav/dönem ödevi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 BM gözetimindeki insan hakları ihlalleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 İnsan haklarının korunması ve geliştirilmesi konusunda faaliyet gösteren ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşlar ve faaliyetleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İnsan hakları ve demokrasi ile ilgili temel sorunlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Okulda ve ailede demokrasi, ne öğretmeliyiz, neden? Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel Değerlendirme ve Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.