Türkçe


TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
METİN DİLBİLİM TUR308 3 6 2+0 2.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Metin dilbilimi nedir? Bir dil birimi olarak metin. Metin grameri ve metin teorisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Metin ve bağlam. Konu ve yorum. Metin dilbilimi ve söylem analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Metinselliğin temel ölçütleri (De Beaugrande & Dressler’e göre): Bağdaşıklık (cohesion), tutarlılık (coherence), amaçlılık (intentionality), kabuledilebilirlik (acceptability), bilgisellik (informativity), durumsallık (sitationality), metinlerarasılık (intertextuality) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Bağdaşıklık ve araçları: Gönderim (reference) değiştirim (substitution) eksiltili anlatım (ellipsis) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Bağdaşıklık ve araçları: Bağlaçlı bağdaşıklık (conjunction), sözcüksel bağdaşıklık (lexical cohesion) ve alt türleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Bağdaşıklık çözümlemeleri (Metinler üzerinde uygulamalı çalışma) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Tutarlılık ve araçları: nedensellik (casuality), etkinleştirme (enablement), neden (reason), amaç (purpose), zaman (time). Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Vize (ödev) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Bağdaşıklık çözümlemeleri (Metinler üzerinde uygulamalı çalışma) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Metinselliğin düzenleyici ölçütleri: verimlilik (efficiency), effectiveness (etki), uygunluk (appropriateness) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Metin yapıları: Küçük yapılar, büyük yapılar, üst yapılar. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Metin türleri ve tasnif ölçütleri: öykü (narrative), betimleme (descriptive) ve yapıları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Metin türleri, işlevi ve yapısına yönelik uygulamalı çalışmalar
*Metin türleri: tartışma (argumentive), öğretme (intructive), açıklama (expository) ve yapıları
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Genel değerlendirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.