Türkçe


TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EGT308 3 6 2+0 2.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Eğitimde ölçme değerlendirmenin yeri ve önemi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik, geçerlilik, kullanışlık) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Geleneksel yaklaşımlara dayalı ölçme araçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Çoktan seçmeli testler, sözlü yoklamalar, ödevler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirme
Ara Sınav
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Öz değerlendirme, tutum ölçekleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler, öğrenme çıktılarını değerlendirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Not verme, alanı ile ilgili ölçme aracı geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Verilen bir ölçme aracının geçerlilik, güvenirlik, kullanılırlık niteliklerinin incelenmesi uygulaması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Geleneksel yöntemle bir ölçme aracı hazırlanması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Öğrencinin alanıyla ilgili alternatif ölçme aracı hazırlaması, uygulaması ve değerlendirmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.