Türkçe


TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SES EĞİTİMİ VE DİKSİYON TUR210 2 4 2+0 2.0 4.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Tanışma, dersin amaç ve içeriği hakkında bilgi verme.
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Sözlü anlatım konuşma becerisinin temel özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 İyi bir konuşmanın temel ilkeleri iyi bir konuşmacının temel özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Nefes ve ses teknikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma konuşmanın sunuluşu) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Konuşma türleri: (karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram vb. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma vb.) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme. (Uygulamalı) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Konuşma ve nefes tekniklerinin öğrencilerce uygulanması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Uygulamalı ses eğitimi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Sunum teknikleri (Proje uygulamalı) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Dinleme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 İkna ve Propaganda Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.