DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türk ve dünya edebiyatının başlıca yazar ve eserlerini tanır. | | | | X | | |
2 |
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini belirler. | | | | | X | |
3 |
Edebiyat biliminin temel kavram ve yaklaşımlarını (retorik/belagat, estetik; yansıtma, anlatımcılık, psikanalizm vb.) tanımlar. | | | | X | | |
4 |
Türkçenin anlama (dinleme ve okuma) ve anlatma (konuşma ve yazma) becerilerini; bilişsel, duyuşsal ve psikomotor yönüyle tanımlar. | | | | X | | |
5 |
Dil becerilerinin geliştirilmesinde dil bilgisi ve dil bilimin yeri ve önemini belirler. | | | X | | | |
Olgusal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dil eğitiminin temel kavram ve terimlerini açıklar. | | | | X | | |
2 |
Kelime ve kelime gruplarını anlam ve görevleri yönüyle ayırt eder. | | | | X | | |
3 |
Edebî metinlerin Türkçe öğretimindeki yeri ve önemini ortaya koyar. | | | X | | | |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Okuma becerisini, kuramsal ve uygulamalı boyutlarıyla kullanır. | | | | | X | |
2 |
Dinleme-izleme becerisini geliştirmeye yönelik yöntem ve teknikleri kuramsal ve uygulamalı olarak gerçekleştirir. | | | | X | | |
Uygulamalı
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazma tür ve modellerine uygun, özgün metinler oluşturur. | | | | | X | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe öğretiminde başvurulan mevcut ve yeni yaklaşım, yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | | | X | | | |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçe öğretimine ilişkin kazandığı bilgi ve becerileri, okullarda gözlem ve uygulama boyutlarıyla ortaya koyar. | | | | X | | |
2 |
Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi ve becerileri Türkçe öğretmenliğine uyarlar. | | | | | X | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkili iletişimin ögeleri olan empati, aktif dinleme, ben dili kullanımı ve çatışma çözme becerilerini vb. verimli bir şekilde gerçekleştirir. | | | | | X | |
2 |
Duygu ve düşüncelerini Türkçenin kurallarına uygun olarak sözlü ve yazılı olarak ortaya koyar. | | | | | X | |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkçeyi doğru, güzel ve kurallarına uygun bir şekilde kullanır. | | | | | X | |
2 |
Türkçe öğretiminde kullanılan materyalleri (Türkçe ders kitapları, görsel ve basılı malzemeler, maketler vb.) çok yönlü (biçim, içerik vb.) ve eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | | | | | X | |
3 |
Türkçe dersi öğretim programlarını inceler. | | | | | X | |
4 |
Çocuklar için seviyelerine uygun edebî ve öğretici metinler seçer. | | | X | | | |