|
|
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
EĞİTİM FELSEFESİ |
EGT105 |
1 |
1 |
2+0 |
2.0 |
3.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Eğitim ve felsefe ilişkisini açıklar. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 2 |
Felsefeyi epistemolojik, aksiyolojik ve ontolojik açılardan açıklar. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 3 |
Farklı felsefi akımları açıklar. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 4 |
Farklı felsefi akımları analiz eder | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 5 |
Farklı bakış açısıyla eğitim felsefelerinin gelişimini analiz eder | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 6 |
Farklı eğitim felsefelerini karşılaştırır. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 7 |
Yeni eğitim felsefelerinin geliştirilmesine yönelik bilgi ve beceriler edinir. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 8 |
Türk eğitim felsefesine damga vuran şahsiyetlerin görüşlerini analiz eder. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | 9 |
Kendine ait eğitim felsefesi görüşü sentezler. | 9 (4), 10 (4), 11 (3), 14 (4), 17 (4) | |