DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
|
BİLGİ
|
Kuramsal
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanıyla ilgili kavramları açıklar. | X | | | | | |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki güncel literatürü takip eder. | X | | | | | |
3 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili eğitim programlarını tanımlar. | X | | | | | |
4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme konularını açıklar. | X | | | | | |
5 |
Psikolojik danışmanlık alanı ile ilgili teorileri ve teorisyenleri tartışır. | X | | | | | |
6 |
Okullarda rehberlik ve psikolojik danışmanlığın prensiplerini ifade eder. | X | | | | | |
7 |
Türk Eğitim Sisteminde psikolojik danışmanlığın yerini ve rolünü kavrar. | X | | | | | |
8 |
Farklı gruplarla çalışılırken karşılaşılabilecek sorunları belirler. | X | | | | | |
9 |
Danışmanlık görüşmelerinde terapist,psikiyatrist veya başka sağlık otoritelerine yönlendirme zamanını tesbit eder. | X | | | | | |
BECERİLER
|
Bilişsel
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında ortaya çıkan vakaları analiz eder. | X | | | | | |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki araştırmalarda bilişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | | |
3 |
Problem çözme becerilerini ve analitik düşünme yetkinliğini geliştirir. | X | | | | | |
4 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ve ilgili alanların bağlantısını interdisipliner bir yaklaşımla değerlendirir. | X | | | | | |
5 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta, bireysel ve grup danışmanlıklarında uluslararası standartları kullanır. | X | | | | | |
6 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına özgü öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | | | | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanındaki farklı seçenekleri düşünerek gelecek kariyer planlarını yapar. | X | | | | | |
2 |
Her ortamda ve durumda yararlı ve sorumlu davranışlar gösterir. | X | | | | | |
3 |
Kişisel ve mesleki hedeflerine ulaşmak için kendi gelişmesini izler. | X | | | | | |
4 |
İşinde ve günlük hayatında etkili zaman kullanımı için iş ve işdışı zamanını organize eder. | X | | | | | |
5 |
Düşünce ve inançlarını her ortamda özgürce ifade eder ve savunur. | X | | | | | |
Öğrenme Yetkinliği
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Profesyonel yaşamı için ihtiyaç analizi yapar. | X | | | | | |
2 |
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanındaki bilgilerini tazelemek için yeni teknolojileri kullanır. | X | | | | | |
3 |
Öğretmenlere,öğrencilere ve ebeveynlere konferans verme becerilerini geliştirir. | X | | | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygular. | X | | | | | |
2 |
En az bir yabancı dili Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyip meslektaşları ile iletişim kurar. | X | | | | | |
3 |
Kişilerarası ilişkileri farklılıklara saygı göstererek yönetir. | X | | | | | |
4 |
Topluma yararlı bir vatandaş olarak çalışır. | X | | | | | |
5 |
Geretiğinde danışan kişinin öğretmenleri ve ailesi ile bağlantı kurar. | X | | | | | |
6 |
Ulusal ve uluslararası paydaşları ile iletişim kurmak için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | | | | | |
Alana Özgü Yetkinlik
|
S.No |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
KATKI DÜZEYİ* |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | | | | | |
2 |
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | | | | | |
3 |
''Herkes için rehberlik''prensibini uygular. | X | | | | | |
4 |
Gerçek yaşam şarlarına uyumlu bilgi ve beceriler geliştirir. | X | | | | | |
5 |
Üniversite adaylarının ve ailelerinin farkındalıklarını artırmak için rehberlik ve psikolojik danışmanlık yapar. | X | | | | | |