Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ I PSI108 1 2 2+0 2.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı çocuk gelişimi hakkındaki temel bilgileri edinme ve bunları günlük yaşamda kullanabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Bu amaçla, döllenme ile başlayan bebeğin yaşamını ergenliğe kadar inceleyeceğiz. Bu derste çocuk gelişimi hakkında farklı kuramlar sunularak bu kuramlar karsılaştırılacak, çocuğun fiziksel, duygusal, bilimsel ve sosyal gelişimi incelenecek ve bu değişkenlere etki eden etmenlerden bahsedilecektir.
Dersin İçeriği Geşilim psikolojisinin ilkeleri, tarihi ve teknikleri, Gelişimin biyolojik temelleri, Doğum öncesi gelişim, Fiziksel ve duyusal gelişim, Bilişsel ve dil gelişimi, Cinsiyet gelişimi, Sosyal gelişim, Kişilik gelişimine ilişkin teoriler Ahlak gelişiimi.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Yaşam boyu gelişimdeki belli gelişim dönemlerini, süreçleri ve konuları açıklayabilecektir. Gelişimdeki yaşam boyu gelişim perspektifinin ayırt edici özelliklerini tanımlayabilecektir. Yaşam boyu gelişim ile ilgili temel kuramları tanımlayabilecektir. Yaşam boyu gelişim araştırmalarının nasıl yürütüldüğünü tanımlayabilecektir. Erikson, Freud ve Piaget’nin gelişimsel kuramlarını karşılaştırabilecektir. Fiziksel, bilişsel ve sosyoduygusal değişimleri farklı gelişm dönemleri temelinde tanımlayabilecektir.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.