Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TEST DIŞI TEKNİKLER PDR224 2 4 1+2 2.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1. Dersin tanıtımı ve içeriğin kavranmasındaki yönergelerin belirginleştirilmesi
1. ders
2 Bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması
Eğitim sistemlerinin sınıflandırılması
Pdr’de bireyi tanıma ve yönlendirmenin önemi ve amacı
Kritik dönemler
Teknik seçimi
2. ders
3 Bireyi tanıma tekniklerinin örgün eğitimde temel hizmet alanları
Bireyi tanıma tekniklerinin örgün eğitimde 3 temel hizmet alanı var
Birey kendisini hangi yönlerden tanıyabilir
Bireyin kendisini tanımasında uzmanın tutumu ve işbirliği
Bireyi tanımada uzak ve yakın amaçlar
Karşılaşılan sorunlar
3. ders
4 Gözleme Dayalı Teknikler ve kendini anlatma teknikleri
Anekdot (Vak’a kaydı, olay kaydı)
Otobiyografi tekniği
4. ders
5 Kendini Anlatma Teknikleri (Devam)
arzu-istek listesi
Zaman Cetveli
Problem tarama listeleri
5. ders
6 Anket ve vaka incelemesi / Gözleme Dayalı Teknikler
A. Bibliyoterapi
B. Vaka inceleme
C. Vaka Konferansı
D. Anı defterleri
E. Veli Görüşmesi
F. Ev ziyareti
6. ders
7 Başkalarının Kanılarına Dayalı Teknikler
Anı defteri
Toplu dosyalar
7. ders
8 Başkalarının kanılarına dayalı teknikler
Sosyometri
Kimdir bu tekniği
Sosyal uzaklık ölçeği
8. ders
9 Etkileşime dayalı teknikler
Görüşmenin konuşmadan farkı
Ev ziyaretleri
9. ders
10 Drama ve Oyun Etkinlikleri
Psikodrama
Oyun terapisi
Drama ve Oyun Etkinlikleri
10. ders
11 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.