|
|
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK |
PDR112 |
1 |
2 |
2+0 |
2.0 |
4.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Rehberlik ve Psikolojik danışmanlığa ilişkin temel kavramların, rehberliğin amacını, temel ilkelerini, hizmet türlerini, okullarda rehberlik servisi hizmetini, psikolojik danışma sürecini ve okul danışma ve rehberlik programlarının hazırlanmasına dair tüm konuların benimsetilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı, temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi yaklaşımları ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri
|
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Okullarda Gözlem dersi özellikle uygulamaya dönük olması ve alanda öğrenci yetiştirmeyi amaçlaması sebebiyle oldukça önemlidir. Bu anlamda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü öğrencileri mezun olduklarında çalışacakları okul ortamlarında öğrencilerin davranışlarını gözlemlemeleri ayrıca, öğretmen, yönetici ve okul psikolojik danışmanlarının karşılaştıkları somut uygulamalar hakkında bilgi edinmeleri ve henüz öğrenci iken bu konuda deneyim kazanmaları sağlanmaktadır.
|
|