Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ PDR110 1 2 2+0 2.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin insan bedeninin temel fizyolojik sistemleri, merkezi ve çevresel sinir sisteminin davranış üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencilerin davranışın oluşumu ve fizyolojisini öğrenmesini, davranış bozukluklarının psikolojisi ve fizyolojisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmalarını, öğrenci davranışlarını tahlil edebilme yeteneğine sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Fizyolojik psikolojinin temel kavramları, Sinir sistemindeki Hücrelerin Yapısı ve İşlevi, Sinir sisteminin yapısı: Merkezi sinir sistemi, Sinir sisteminin yapısı: Nörotransmitter Salınımı, Limbik sistem ve Duygular, Sinir sisteminin yapısı: Çevresel (Periferik) sinir sistemi, Nöronlar, Duyu Sistemleri: Görme Sisteminin Anatomisi ve Obje algılama hastalıkları, Görsel Olmayan duyu Sistemleri: Deri, Somato Duyular ve İşitme, Üreme Davranışı, Uyku ve Biyolojik Ritim, Nörolojik Bozuklukları içermektedir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Normal ve anormal davranışları fizyolojik olarak açıklayabilme ve bu davranışların sinir sistemi açısından değerlendirme yeteneğine sahip olunması sebebiyle önemlidir. Fizyolojik Psikoloji dersi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümü öğrencilerinin bir bireyi değerlendirirken fizyolojik durumu göz ardı etmeden değerlendirebilme yetisi kazanmalarını sağlamaktadır. Herhangi bir davranış bozukluğunu psikolojik ve fizyolojik olarak açıklayabilme becerisi kazandırmaktadır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.